Rana esculenta - versike, Sancipapa mesekuckójából




Ismerjetek kicsik, nagyok!
Tudjátok meg, ki is vagyok!
Én vagyok a kecskebéka,
Kinek nád közt van hajléka.

Ha boldog vagyok, brekegek,
Ha kövér a hold, brekegek,
Ha melegem van, brekegek,
Ha fázom, vajon mit tegyek?

Jól sejtitek gyerekek;
Ha bánatom van, brekegek!
Brekegjetek ti is velem!
Színesebb lesz az életem!

Ha meghallotok, megismertek;
Ez a kecskebéka!
Latinul meg úgy neveznek,
Rana esculenta!

De nem ám, nana! -- te szeles.
Hanem Rana! -- most nevess!
Rana vagyok, brekegek.
Esculenta! - gyerekek.

Ugye milyen szép a nevem?
Kicsit hideg a fenekem...
Igaz... dülledt mindkét szemem,
Ugye elnézed majd nekem?

Mért nyálaznád bőrömmel a kezed?
Ha nem fogsz meg, majd elbrekegem neved.
Hagyj inkább a vízparton napozni!
Vízitöknek levelén lebegni.

Az ÓT meg az AT, már könnyedén mondom!
Rekkenéssel sincsen semmi gondom!
Ne bánd, ha még nem tudom a neved...
Én vagyok a béka, aki szeret!

2014. május 23.


Sárkány Sándor



 

2 megjegyzés :