Ó, én bujdosó



Thököly Vajk versét előadja Kathona Mónika, hegedűn kísér Rossa Levente Bors

A képek a június 6-án kezdődő csíksomlyói búcsú múltbéli pillanatait idézik fel.



Az én szívem olyan ország,
Hol a fák a hegyet járják,            
Kárpát koszorúba szőve,
Bús virágot terem földje.
- ó, én bujdosó…

Nincsen nékem kedves dalom,
Csak sirató, bú sóhajom,                    
Világ útja százfelé vet,
Haza vajon melyik vezet?                  
- ó, én bujdosó…

Erdők alján, avarágyon,
Csak ott lehet megnyugvásom,
Felettem árva csillagom,                  
Hold takarón imádkozom.          
- ó, én bujdosó…

Talán egyszer hazatérek,
Én Istenem, mit reméljek?
Mások szántják örökségem,
Könnyektől áztatott földem.                  
- ó, én bujdosó…

Az én szívem olyan ország,
Melynek neve Erdélyország,
Kárpát koszorúba zárva,
Reménykedem igazságba.
- ó, én bujdosó…


Thököly Vajk



1 megjegyzés :