Kapolyi György: Loretta



Szívesen írnék Loretta álmairól, csak az a baj, hogy Loretta sosem álmodik.
Csak fekszik a hátán ez a rohadt némber, nézi a plafont, és ennyi. Egy percig sem érdekli, hogy engem képtelen helyzetbe hoz, mert nem tudok róla írni, holott álmairól akartam szólni, de ezek után, hogy?
Nyitott szemekkel alszik, mert számtalan plasztikai műtét, szűk lett a bőre.
Ha alvás közben elnézi az ember, olyan mintha a plafont nézné merően, kifejezéstelen szemei fel sem tűnnek, mert ébrenlétében is ugyan olyanok.
Már próbáltam lelkére beszélni, ő hajlott is rá, de akkor sem tudott álmodni, ha belegebedt.
Nem is haragudhatok rá, mert hiszen megvan benne minden jóindulat és akarás, de az Istennek sem megy neki.
Csak fekszik azon az átkozott hátán, és semmi. Már próbált hason is aludni, de az eredmény nem változott.
Talán ha kicserélné az ágyát, de ha nem jön be, mit csinál két ággyal?
Nem hozhatok senkit ilyen helyzetbe.
Talán, ha állva próbálna aludni, akkor talán jönne az álom, de mihelyt elbóbiskol, összerogynak alatta lábai, és megvan a baj.
Ennek erkölcsi felelősségét nem vállalhatom.
Igazán igyekszem toleránsan és megértően viseltetni iránta, de ha ez nem álmodik, akkor én, hogy írjak azokról a nyomorult álmairól.
Jól kifogtam ezt a Lorettát, lassan kezdem elveszíteni türelmemet, nem vagyok én hittérítő, én csak, írni akarok Loretta álmairól, és ez a hülye dög nem álmodik.
Hogy mit vétettem, hogy így ver az Isten, nem is sejtem, de ez már elviselhetetlen.
Napok óta az ágya szélén ülök, és meséket olvasok neki, míg elalszik, hátha inspirálok egy vacak álmot, de semmi. Még csak nem is horkol.
Csak fekszik nyitott szemekkel, és alszik. Nem álmodik semmit. Már mondták sokan, miért nem találok ki valamit, és mondom azt, hogy ez Loretta álma.
A büdös életben nem jönne rá senki, hogy hazudtam. Ez nem lenne szép, de megoldás, legalábbis kifelé.
De ha én tényleg Loretta álmairól akarok írni, akkor ez a csalás nem old meg semmit.
Magamat meg becsapni nincs értelme, úgysem hinném el.
Ez a parttalan kínlódás, meg az idegeimre megy, a sikernek még csak halvány fénye sem látszik.
Egyik este, reményvesztetten és kiábrándultan érkeztem Lorettához, ő lefeküdt, én meg szokás szerint olvasni kezdtem.
Egy jó óra múltán ránéztem, és meghűlt bennem a vér.
Loretta nem lélegzett.
Ő sem tudott álmok nélkül élni. 


Kép: Kapolyi György alkotása



12 megjegyzés :

  1. "Álmok nélkül mit ér az élet, csak szürkeség, csak pusztulás" ez a blogom mottója. Lorettának halnia kellett, mert aki elveszti álmait, azt megöli az örökös valóság. Érdekes írás volt ez Gyuri.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ibolya.

      Csak az a baj, hogy idővel, az ember "Önetető" berendezése romlik. Egyre nehezebb elhitetni magammal az "Álmaimat".
      Lehet, hogy a hinni tudás korfüggő?

      Köszönöm, hogy itt jártál.
      gyuri

      Törlés
  2. Olvasom a hiányérzetről szóló írásodat, s együtt érzek, de hát mit tudnék mondani. Az író próbálkozik, de nem és nem, nem sikerül Loretta álmát meglesni. Talán a Xanax, tűnődöm, de rögtön elvetem, hiszen alvás van, csak az álmok hiányoznak. És a vég rádöbbent: itt bizony a mindennapokban oly fontos álmok hiánya tette élhetetlenné a lány számára a világot. Az író tudósított erről, de mi lesz az álomtalan többiek sorsa? - Figyelmeztető írást alkottál, Gyuri! :-b

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ez jó kérdés Gábor.
      Ha nem tudnak az említettek változtatni a szemléletükön, akkor baj lesz.
      De egyre nehezebben tudja magát a "Magyar ember" becsapni.
      Köszönöm értékes gondolataidat.
      gyuri

      Törlés
  3. Csattant az ostor, ahol kell, Gyuri...

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tibor.

    Örülök a véleményednek, köszönöm.
    gyuri

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gyuri,

    Nagyon jó írás lett :) örülök hogy olvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Noémi.

      Köszönöm véleményedet, én örülök, hogy olvastál.
      gyuri

      Törlés
  6. Gyuri, azért nem hiányzott ebben a novelládban sajátos humorod sem. Jót mosolyogtam, ahogy Lorettát ostoroztad amiért nem álmodik. Igazad van, álmok nélkül nem lehet élni, persze ébren is lehet álmodni, de az nem olyan. Tetszett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildi.

      Köszönöm a véleményedet, örülök neki.
      gyuri

      Törlés
  7. Engem lekötött az írásod, illetve figyelmemet.
    Szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mila.
      Köszönöm, hogy olvastál, örülök tetszésednek.
      Szeretettel.
      gyuri

      Törlés