Tóth Sarolta: Kukac-barátság



Eső után találkozott
két gyümölcsféreg,
Egyik sovány, másik teltebb,
eszmét cseréltek.
Jól meghíztál kukac komám,
szólt a soványabb..
Éhes vagyok, én is ennék,
vendéglátó vagy?
Épp most jöttem egy körtéből,
a földön rohadt,
Édes volt és jól is laktam,
neked is maradt.
Gyere velem, megkeressük,
megkóstolhatod.
Elaraszolt a két kukac,
szerencsével járt,
a fák alatt még jó néhány
gyümölcsöt talált.
A soványabb is meghízott,
összeillő pár,
A két kukac barátságban
most is együtt jár.


2 megjegyzés :

  1. Szerencsés fickó (mondjuk annak) ez a sovány féreg! Előbb csak éhes volt, aztán hogy, hogy nem: ételre és - ez a bónusz (?) - társra is talált! Ahogy írod, Sarolta: ez egy összeillő pár! Párosuk talán több is, mint barátság... :)

    VálaszTörlés
  2. A férgeknek talán könnyebb magukhoz illő párt találni, bár - mint mondják - a gyomron keresztül is vezethet út a szerelemhez.
    Ugye neked is tetszenek az állatokról szóló versek?Én nagyon szeretek róluk írni.
    Köszönöm figyelmedet.

    VálaszTörlés