Tomor Gábor: Mértéktelen egyveleg




Mottó: Előbb minden felnőtt gyerek volt. (Antoine de Saint-Exupéry)



(Ön)gátlásos feladat

Murphy is mondhatta volna:
– Van valami akadálya annak, hogy csináljuk? Csak az, hogy csinálni kell!


Kovács, a mohó

Kiss rámutat az utcán egy férfira:
– Nézd, Kovács, az az ember minden ismerősének elcsábítja a feleségét.
Kovács szeme felcsillan, s mohón kéri:
– Mutass be neki!...


Játékos meghatározás

Egy meghatározás, egy okos tanács.
Mi a legnagyobb selejt? Hát a Hortobágy: erre se lejt, arra se lejt.  (Racionálisabbak szerint inkább olyasmi, ami miatt piacot veszít egy vállalat.)
És a bölcsesség, az ajánlás, a szívból jövő: "Ha nem bírod a hőséget, mássz ki a sütőből!"


Találkozás

– Jó napot! De ismerős valahonnan... Az biztos, hogy régen láttam...
– Jó napot! Én vagyok a fogorvosa...
– Akkor nem bánom, hogy rég nem láttam.


Szomorú öregség

– És a lányok?
– Az én koromban? Ajándék már minden nap... – mondta reszketeg hangján, a harmincadik évét taposó aggastyán.


Tudja, mit ígér

Szép, őszinte szó. Intésnek is megjárja:
– Jössz te még a zsákutcámba!


Kárpótlás, ilyen

Elütött egy kakast autós barátunk. Szánva-bánva a történteket, megkereste a szerencsétlen állat gazdáját.
– Szeretném magát valamivel kárpótolni – mondta neki.
– Jól van – válaszolt a kárvallott –, jöjjön ide reggel négykor kukorékolni.


Jónak mondja

– Ismeri a mondást? A férfi a szobában annyira férfi, amennyire nő az, aki belép az ajtón.
Fájdalmas arcú, őszinte úr felel: 
– Istenem, muszáj nekem ilyen gyakran, ennyire férfinak lennem?!

A kép címe: Szorongás; Gerber Pál munkája.



4 megjegyzés :

  1. Kedves Gábor!
    Tetszik ez az egyveleg.
    Hozzáadásként ideírom ezt a székely bölcsességet: "A bocskorból nem lehet kilépni!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, igen, kedves Tati! Alapból az vagyunk, amivé az elődeink lettek. És hogy mivé leszünk? Azt csak a sorsunk határozza meg... :d

      Törlés
  2. Tarka bölcsesség sorozat, a humor sem hiányzikbelőle.
    Többször el kell olvasni, hogy megjegezzem és tovább adjam
    köszönet érte

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy segítesz a terjesztésben, kedves Sarolta! :>

      Törlés