M. Fehérvári Judit: Veszteség





Megjelent a Napót Omline oldalán


In memoriam Mocsár Zsófi 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Mocs%C3%A1r_Zs%C3%B3fia



Fekszik az elmúlás porában

szemében fekete évek,

csak ujjaival markol a

pihenő csöndbe.

 

 

 

Hagytalak elmenni,

hagytam elveszni

hamvas arcod,

tudásod tűnni hagytam.

Három bakacsin éj év

sikolyát suttogják a

humuszt ölelő fák.

 

 

 

Öleléseid eltékozoltam,

szeget vertem felnőtt léted

tükörfényébe,

de nem engedtem,

hogy védd magad.

 

 

 

Fekszik az elmúlás porában

szemében fekete évek,

s mégis elindul,

mint akire várnak.

 

 

 

Tulipános ládában hasal a múlt.

 

 

 

Harangjaink megrepedtek,

nyelvünk törött, s már

sohasem leszel egész,

pedig millió csöppnyi

alakban itt vagy még.

 

 

 

Hiába. Kevés.

 

 

 

Utánad mennék.

Felcihelődöm, elindulok,

mint akire várnak.

 

 

 

Már csak az Angyalt látom.

Ez maradt nekem.

 

 

 

 

Dob-eső-zápor pergeti a

szél nádját, s velük együtt

mormolom:

csillagok árvája,

apátlan, fiatal

minden bánatod itt hagytad,

s nélkülem szegődtél a

komor Égre csillagnak,

nekem nem maradt más,

mint karácsony idején a

Szív gyújtotta percölelés.

 

 

 

 

Debrecen, 2019. január 30.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése