Tóth Sarolta: Örökség – családfa




Nemcsak vagyont, ékszereket, észbeli képességeket, hibás géneket, és általa gyógyíthatatlan, sőt tovább örökíthető betegségeket is lehet örökölni. Az örökösödési illetéket életünk végéig fizetni kell. A Bibliában is találunk utalást arra, hogy Isten vétkeinkért utódainkat is bünteti.

A gyermeket vállaló szülők életmódja hátrányosan befolyásolhatja a gyermekük egészségi állapotát. Sok újszülött már születésekor hordozza az autoimmun betegséget. Nem élhet teljes, boldog, egészséges életet. Az észbeli vagy testi fogyatékossággal született gyermek családja életét is megnehezíti.

Sok esetben a hibás gének okozta kór tünetei csak hosszú lappangási idő után, felnőtt korban jelentkeznek. Ezek a betegségek nem halálosak, de rengeteg szenvedést okozhatnak évekig, halálunkig tart és egyre súlyosabb.

Az örökölt hajlamot életkörülményeink, környezetünk, a stressz felébreszti, sem visszafordítani, sem megállítani a folyamatos romlást nem lehet. Ezek az emberek lesznek elsőként a járványok áldozatai.

Sajnos, magam is áldozata vagyok egy ilyen későn felismert genetikai – gyógyíthatatlan betegségnek – génhibámat csak hetven éves koromban diagnosztizálták, a tünetét sok orvos megcsodálta:
-  Milyen érdekes, túl sok a vas a vérben.
-   Nézzék meg hát, mitől van! – kértem.
- A laboratóriumi speciális vizsgálat igazolta, hogy szervezetem nem hasznosítja, sőt, károsan raktározza, felhalmozza a vasat. Az életem végéig tartó kellemetlen kezeléseket nem vállaltam. Diétázom és megvizsgáltattam lányaimat. Szerencsére ők nem örökölték, vércsoportjuk is más, ez ugyanis szintén befolyásolja a kór kialakulását.
-      Tanácsom: figyeljenek az ilyen hosszan tartó „furcsaságokra”.




4 megjegyzés :

  1. Az örökölt hajlamot életkörülményeink, környezetünk, a stressz felébreszti - ez bizony igy igaz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint orvos, gondolom, sok hasonló esettel találkoztál. Azért csodálkozom, hogy nekem kellett kérni a kivizsgálást, és nem figyelmeztettek arra sem, hogy az évek múlásával egyre többsúlyos, fájdalmas következménnyel / szűkületek belekben, erekben.../ kell együtt élnem.

      Törlés
  2. Meglehet, sok bajod volt a génhiba miatt életedben, így ha későn is, de tisztábban láthatod az okát. Némi gyógyír, hogy gyermekeid nem szenvedtek a hatásaitól. Viszont, ha nem kezelteted is magad, a diéta - úgy látszik - segít (valamennyire). Maradj is velünk nagyon sokáig! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz kedves Gábor: vigasztal, hogy utódaim nem örökölték a hibás géneket. A kezelés csak sok szenvedést jelentett volna, de gyógyulást soha. Abszurdnak tűnik, hogy a vas - ami fontos - nekem károkat okoz, rozsdásodom, és mégis vérszegény vagyok.
      Nagyon kedves, hogy marasztalsz, de nehéz elviselni a szenvedést.

      Törlés