5 megjegyzés :

  1. Felettünk... de úgy is mondhatnánk: rajtunk kívül. De ennyire kívül esnének a véletlenek? Vagy ne is így hívjuk az ilyen történéseket? Beszéljünk inkább szerencséről-balszerencséről, avagy sorsról? Nem kezdek filozofálgatni, csak annyit mondok: szerintem okszerűen általad nem magyarázható eseményt ily módon jelenítettél meg, kedves Sarolta! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gábor!
    Én állítólag filozófai előadóvoltam , és a VÉLETLEN fogalmát így határoztameg a tudomány/?/: "két szükségszerűség találkozása nem szükségszerű módon".
    Az a feltevés, hogy "felettünk levő szellemek" idézik elő az okilag nem ismert eseményeket, egy kissé vallásos ízű,holott én nem vagyok az, csak ez közhely, amit akaratlanul is használunk, itt talán a rímek vagy a ritmus kedvéért.
    Én szeretek filozofálni,bár elvont és haszontalan ismerethalmaz.
    üdv. a sors útján!

    VálaszTörlés
  3. A szellem - nevezzük léleknek, tudatnak, istennek - manipulálja az anyagot, végül elpusztítja, mindenek feletti hatalom.

    /Szégyenlem, hogy mindent egybe írok, mert már a végét járomtestileg, a szellem / nem kísértetek!/ legyőztek. Nem igaz,hogy ami nem öl meg, az megerősít!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is írsz egybe mindent, kedves Sarolta... Ami pedig a záró idézetet illeti: némileg egyetérthetünk, azt figyelembe véve, hogy a helyzeteik ALKATTÓL FÜGGŐEN hatnak az emberekre. Egy amerikai írónő, Applewhite véleménye szerint: a valóságban minél tovább élnek az emberek, annál kevésbé félnek a haláltól. Egy kutatás tanulsága, hogy legtöbben életük elején és végén a legboldogabbak. Ehhez "csupán" az kell, hogy ne tagadjuk, hanem fogadjuk el a korunkat - mondja az írónő; minél előbb megszabadulunk az életkor kényszeredett tagadásától, annál jobban fogjuk érezni magunkat. (Segítettem, Sarolta? :) )

      Törlés
  4. Kedves Gábor!
    Igen, segítettél. Az élet csak addig fontos, amíghasznos és addig szép, míg annak érezzük. A tartós szenvedés és ennek folyamatos reménytelensége a javulásra, jelzi,hogy elfogadni muszáj, hogy mindenkire ez vár, és már nem hasznos és nem szép a lét.
    Örültem neked mint okos és tartalmas üzeneteket küldő olvasó barátnak.

    VálaszTörlés