a Kockás Füzet repeszei




















Tárgyalás nélkül zártak magamba.
Tényleges életfogytiglan ez.
A folyosón jön-megy a képzelet, zörgeti
a kulcsokat. Ilyenkor azt hiszem,
szabadon akar ereszteni, de végül,
az ablakokon át, csak felhőket
nézhetek. Szeretek felhőket
nézni, mert olyan tájakat gondolok
alájuk, melyekre mindig is vágytam.
Néha betűkből-hajtogatott galambot
küldök egy ismeretlennek. Minden
alkalommal visszajön és levelet hoz.
Tőlem.
*
...ha bevennék valamilyen frankó
stimulálót és piálnék rá, mondjuk
immár szabadon készíthető pálinkát,
kifordulhatnék magamból, sőt,
befordulhatnék abba a szélcsatornába,
melyben azt gondolhatnám, van még
rajtam lobognivaló...
*
Tegnap árnyékot kerestem, de
elvakított az égi fény. Ezért nem
találtam árnyékot.
Így a ragyogásnak sem tudtam
örülni.
*
Naponta más álmodja álmomat, melyre egy idegen emlékezik,
s amint növekszik bennem a halál, levedlem a jelent,
mert csak így férhetek az elmúlásba, de addig
ezernyi elszáradt én hever mögöttem s azokból a még
hasznosítható emlékeket kinyerve, verset próbálok hajlítani,
ám a szavak ékszerészei hiába várják, a múló Idő
mind nagyobb nyomása alatt, mégsem préselődik gyémánttá
a pillanat.
*
Nem számolom napjában hányszor veszek levegőt.
Sokak szerint felelőtlen vagyok,
mert fölvásároltam néhány évre való szívverést is.
Talán igazuk van, hiszen üres a kassza.
Be kell törnöm múltamba, hogy visszalopjak valamit,
de a felejtés biztonsági őreit nehéz lesz kijátszanom.


6 megjegyzés :

  1. Nagyon érdekes a világod: Rajtad kívül benne rejlik a svéd gyermekversek különleges rácsodálkozása, Kelebi Kiss István és valamiféle végtelen magány és szomorúság is, ha jól érzem őket. És vásárolj még szívverést, s nézd csak nyugodtan az árnyékod, nem kell az az égi fény, ráér még!

    VálaszTörlés
  2. Itt is eltaláltak repeszeid, kedves István. (h)

    VálaszTörlés
  3. Kár, hogy eltávolítottad a bejegyzésed. ma egy fél napig Téged olvastalak mindenütt a neten. Folyam, internetes versfesztivál, Artpresszó, Torony stb... Van neked köteted? Úgy vásárolnék egyet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ditta !---köszönöm és reménykedem abban, hogy nem okoztam csalódás sorba rakott betűimmel--
      ölellek
      istván

      Törlés
  4. Ez a nehéz, kedves István... Múltadba betörni, egy-egy jelenés erejéig életre kelteni, szóra bírni elszáradt ének seregét... Azért ne add fel, tudom, hogy mindig lesz elég lobogtathatód... :)

    VálaszTörlés