Kőhalmi Levente: Mikor emlékeim eltemettem



















Mikor emlékeim eltemettem,
az eső s a hó csendesen szitált,
szalutálva szaladt lefelé a hold is,
mert mi rám várt, az bú, bánat s nyomorúság.
Megalázottá válva,
mi mindahányan fekvő mezőn állva
bűnbocsánatért esedezünk,
s bűnhődünk, mert megrezzent a lelkünk.

Mikor emlékeim eltemettem,
ócska varjak károgtak felettem,
zúzmarává fagyott leheletem,
s ázott a hold megfáradt fényében,
mi felhők közül kiszakadt, mint fénybuborék.
Szemem szélén szétpattant egy könny,
mely borúsan csordogált,
miként fényalagútban a bűntudat,
mi mint megőrült emlékkép
nyomasztja múltamat.

Mikor emlékeim eltemettem,
a csend volt síri, s a zavart elme süket,
némán lehetett csak sírni, és rázni öklünket
Isten felé, mert kirótta ránk
a kegyetlenség lángok nélkül izzó fáklyáját.

Mikor emlékeim eltemettem,
fehér tejjel meghintett a múlt.
Arcomra ráncokat vájt tavaszra vált gyászom.
Megróttam az átkaimat,
mit szerteszórt a mély tisztelet,
bár barázdálta rőt szeretet,
mégis halált kiált az ismeretlen, mi felvértezett,
ami megmaradt, csupán emlékezet.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése