Markovic Radmila: Ők és én



Amikor ketten ülünk a szobában, én hallgatok, mosolygok,
 mert felét se értem annak, amit hallok, de ettől függetlenül,
 látom a harmincegy-két fiatal, szép , üde arcot, lányok és fiúk,
 tekintetük ma is velem van. Míg az Egyedüllét a magáét hajtogatja,
én látom őket, most is itt vannak velem, a szobámban, mint valaha régen,
lesték minden szavam, nem a bölcset, az előrelátót,
 kit szeret igazán  a szíve választottja, sikerülnek-e terveik,
én fel-felpillantok a kávéscsésze belsejéből, mert belebújtam,
 és így társalogtunk.
 Ha találkozunk, még ma is itt nálam, ez olyan,
 mint a  bekeretezett fénykép a falamon,
 de mozognak az ifjú tanítványok, akikre a lányom féltékeny volt akkor,
 pedig nem kellett volna, mert ő a lányom, ma is az, és örökkön örökké az marad,
 a fiam észre se vette, mennyire szeretem a „gyerekeimet”, a harmincegy-kettőt,
 de lehet ők sem tudták mindég, mert vasakarattal maximalisták lettünk, ők és én.
 Képzeletem nem csalfa, régvolt, vagy nem rég, tudással ölelkeztünk, Ti, meg én,
akiket ha látok, akikről ha hallok bármit, ott ülünk együtt az osztályban,
 csak most nézzük egymást, és mindenkiben felébrednek a szunnyadó emlékek,
de amikor nyílik az ajtó, és belép hozzám a valós világból egy-egy tanítvány,
 olyankor  hallgat az Egyedüllét, lehet, irigykedik is egy kicsit, de észre se vesszük ,
 mert nem hiányzik, mert nem csak ő tölti be azt az űrt,
 amit az Egyedüllét szül mindenki lelkébe, mert ilyen erőszakos az Egyedüllét,
mert azért sem a Magány uralkodik a fölöslegesen nagy házamon,
 mert Emlékeim a szeretőm, gyerekeim, unokáim lettek
 az utamon a féltő, túlzottan féltő igaz Életerő.


13 megjegyzés :

  1. Kedves Mila.

    Idővel, egyre inkább a múlt emlékei kőrében él az ember.
    Abban az elködlött világban, ami az én életterem volt, amiben ott ragadtam, és ahova visszamenekülhetek a ma elől bármikor.
    Mély,
    és igaz gondolatok, tetszett.
    gyuri

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Tanítványai körében mindig is örömet adóan érezhette magát, aki elhivatott volt. Különös részletei jönnek elő egy idő után az elmúlt életnek. De lehet-e méricskélni, kire mennyi szívbéli érzés jutott attól, aki szétosztotta magát a rá figyelő tanulóifjak, s közvetlen szerettei között is? Írásod, kedves Mila, bizonyság arról, hogy te nem is lehetsz soha egyedül. S az már csak plusz, ami eszembe jutott (méretes igazságként, agyonhangoztatva), hogy gyermekek, ifjabbak között meg is fiatalodik az ember. :)

    VálaszTörlés
  4. Van miből erőt merítened, kedves Mila.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gyuri!

    Köszönöm szépen a véleményed.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  6. Kedves Francis!

    Nagyon igazad van. Valamikor is az középiskolás fiatalokat velem egyenlő színten igyekeztem kezelni, és ma is olyan jó, hogy van internet, mert azokat, akik vidéken vannak is láthatom, szót válthatok, és már nem gyerekek, vannak nagymamák is, de nekem ők örökkön örökké azok az én "gyerekeim" maradnak.
    Köszönöm szép szavaidat: Mila

    VálaszTörlés
  7. Kedves Tibor!

    Akkor is ebből merítettem az erőt magamnak. Köszönöm, hogy mindég elolvasod amit írok. Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mila,

    Nagyon szép és mély gondolatokat írtál.
    Szeretettel gratulálok az írásodhoz.
    Noémi

    VálaszTörlés
  9. Milácska Szívem! :-) Szép ez az írás: mély, megrendítő!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen, kedves Noémi a véleményed!
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  11. Drága Ditta!

    Elismerésed nekem sokat jelent. Emlékszel, Te biztattál évekkel ezelőtt az írásra. Köszönet azért is, meg a véleményedért is. Ölellek: Mila

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép az írásod, mély, lélekből jövő. :)

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen, kedves Ildikó az elismerésed.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés