Tomor Gábor: Közérzeti szövegek



Mottó: A bohóc ugyanolyan ember, mint mi, csak bohóbb. (Edward Fitchner)


Tagadhatatlan

Mindenféle bajok érhetik az embert. Például leüthetnek, elbocsátanak, megbetegszünk. 
Leginkább azonban: ki vagyunk téve saját rosszkedvünknek.


Egy boldog ember

– Hogy van, uram? 
– Egészen tűrhetően. Hagynak élni, és én teszem a dolgom. Látja, söpröm az utcát, nem lehet panasz. Beleszólnak? Nem szólnak bele. A szemét ide, az avar amoda kerül. Ahogy nekem a legjobb, bejárok minden útszakaszt. 
– És ez elég? 
– Nem érti? Itt tiszteletben tartják a jogaimat.

                                                         
Titok

A bulvár- s olykor más lapok is előszeretettel szellőztetik meg ismert emberek nőügyeit. 
Kovács úr sokat sejtetően közli: 
– Ha tudnák a népek, hogy nekem is van titkos szeretőm… Olyan titkos, még ő sem tudja, hogy szeretem őt…


Haláli 

Kucsera magányosan leng a világban. Most épp nagyot sóhajt, rendelkezik:
– Ha meghalok, a Himalájáról szórják szét a hamvaimat!
Oda eljutni! Kucsera ezt jól kiagyalta… De más is van e kívánságban.
Olcsón nehogy megússza halálát is az állam.


Bizonykodás

Tévécsatornákon kérik naponta: „Ne menjen el, Önt szeretjük, maradjon velünk, Önért vagyunk!”
Két érzelmes meghívás, marasztalás közt olykor műsort is kapunk…


Fájdalom

Nagy úr dühös, kiabál; akit letol, a csacska Panni.                
– Csak a testem kell neked! A lelkem, az persze semmi!


A legjobb

Jucika dicsér: 
– Őt szeretem én, az élet sóját, nélküle rosszak, unalmasak napjaim, lassúak és ostobák. Nincs jobb annál, hogy létezik, remek hallani, sőt terjeszteni; szeretem a pletykát magát, tovább adni a titkot, amit megtudok, bárha máshogy van is, ha nem igaz is… Bizony jó mondani valakiről, valakinek, valamit…


A kép címe: Ádám és Éva a röntgenszobában; Aatoth Franyo alkotása


4 megjegyzés :

  1. Életteli bölcsességek, finom iróniával: ilyenek vagyunk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendtem bejegyzésednek, kedves Sarolta. Válaszul a képre utalnék: sokan vagyunk, akik kíváncsian figyelünk arra - s a magunk módján rendre fel is elevenítjük -: mit veszünk észre a világból, különös tekintettel az emberi "milyenségre". :)

      Törlés
  2. Szellemes, és elgondoltató villanásokat írtál Gábor.
    Tetszett...
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm véleményed, Gyuri; és elképzelem például, hogy az olvasó tűnődni kezd: vajon milyen hátsó gondolat mozgatta a szerzőt az egyes szösszenetek megírásakor... :-d

      Törlés