Markovic Radmila: Kék kabát a betonon



Egy sikoly: mamám,
és nincs tovább.
Valaki ott fekszik az
eső-áztatta betonon,
széttárva keze, lába,
csak a kabátja, az kék,
épp olyan, mint az enyém.
Körülötte, onnan fentről
lebegve nem látszik semmi,
üresen tátog a szürkeség,
föntről, a magasból
egykedvűség néz,
nincs érzelem, nincs félelem,
lejjebb ereszkedve még mindég
nem változik semmi, épp semmi,
csak annak, ott a betonon,
a kabátja kék, épp olyan,
mint az enyém.
Lassan, mint ahogyan a
csiga sétál eső után,
egészen leereszkedve
ismeretlen hölgy arca rajzolódik ki,
félrefordított fejjel, csukott szemmel
ott fekszik, ott fekszik
az eső-áztatta betonon.
Ismeretlen. Mit akar itten,
mert a betonon én vagyok,
itt az idő, a kabátom nem adom.
Az én szempillám emelkedik.
Egy kétségbeesett arc kiáltozik:
"Lát engem? Hall engem?"
- Igen - feleltem én.
Továbbment minden a maga útján,
van reggel, délben tizenkettőt üt az óra,
estefelé sötétedik, éjszakát csillagok
fényesítik, fehér köpenyek sürgölődnek,
én a kék kabátom szorongatom, és
nem adom senkinek, nem adom senkinek.


14 megjegyzés :

  1. Kedves Mila.

    Nagyon érdekes, és meghökkentő a versed, a történet fűzése, elmesélése is egyedi különlegesség.
    Többször el kell olvasnom.
    Tetszett a munkád.
    gyuri

    VálaszTörlés
  2. Nagyon átjön, kedves Mila. (h)

    VálaszTörlés
  3. Mintegy kívülről láttatva írtad le a tragikus pillanatot, a helyzetet, melynek szereplőjeként a második részben azonosítod magad. A mamához szól a kezdő sikoly, s a kék kabátot szorongatod legvégül. Számomra ez a befejezés az élethez való ragaszkodás jelképe. Hogy ezt megírhattad, annak örülök, mert cáfolja egy sorodat: nem volt itt mégsem az idő! De versed ezzel együtt is jó!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mila,

    Egészen megdöbbentem, amikor Te feküdtél ott, nagyon jól sikerült a versed.
    Szeretettel: Noémi

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gyuri!
    Úgy érzem, tökéletesen megértetted és átélted a versemet.

    Szeretettel és köszönettel: Mila

    VálaszTörlés
  6. Kedves Tibor!
    Tudom, hogy a lelkembe látsz.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  7. Kedves Francis!

    Nem fogod elhinni, de amit leírtam, az tökéletesen megtörtént, és ott fenn én lebegtem, a testet nem ismertem fel, csak a kabátom,ami valójában az életemet jelentette, és visszabújtam szó szerint az ismeretlen testbe, és akkor én nyitottam ki a szemem. Én hiszek az életben az élet után, ezért állítom, nekem még nem jött el az időm, hogy menni kell. Ha igen, azt már nem írhatom le :) :) :) :)
    Szeretettel és köszönettel: Mila

    VálaszTörlés
  8. Drága Noémi!

    Köszönöm a versemhez fűzött szavaidat, és az együttérzést.

    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  9. Radmilla, ez különlegesen érdekes vers!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm kedves Hajnalka az elismerésed.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  11. Ne add azt a kék kabátot, még dolgod van itt közöttünk!
    Üdv: Szabolcs

    VálaszTörlés
  12. Azt a kék kabátot sose dobd ki, legyen az annak a jele, és emlékeztető, hogy visszatértél, aminek természetesen örülök. Érdekes elmesélése e vers a történteknek.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Szabolcs!

    Örömmel olvastam szavaid. Köszönet érte.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  14. Drága Ildikó!

    Nagyon kedves Tőled a tanács. Igen, szeretnék még Veletek lenni. Remélem nem veszi ki senki a kezemből egyenlőre a kék kabátom :)

    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés