Apró pondró



Hátadon kúszik most fel a rémület,
hajadon hajnal jő, s mit talál majd – révület,
márványhoz tapasztja arcod, s lám mi lett?
Gyilkossal jár dicső idő s büszke tett.

Mondtad, könnyek köszöntöttek tegnap, de higgyem-e?
Nem tudom, e feleletnek mi lészen hitele,
nem álom-e, minek ösztönös lett eleje,
s félelmes riadat jött, mert hatalmas ereje.

Mögötte én nem vagyok, s nem bízhatok, -
tenyeremre nem fektethetek fényelő csillagot,
sem fényes holdat, mert felhőmtől nem ragyog,
mert számodra csupán apró pondró vagyok.

Figyel, mikor zúzod halomra testem,
s mikor halottra, fehérre meszeltem
sápadt arcod hiába rejted előlem,
semmit sem bújtathatsz el belőlem.

Vonzol, taszítasz, közeledsz, visszalépsz.
Hány lesz az a lépés, mellyel közelembe érsz?
Vajh’ mit teszel, mit vársz, remélsz?
Naiv e hit, amelyben benne élsz.
Mulattat, míly szörnyű vagyok!
Mulattat csodálatos, tükörcsapda alakod,
ha elfordulsz, ordít fájdalmat rémült hangod,
mégis elhiszed, boldog, mikor ez életet kapod!

Nézz fel most! Csapzott s tajtékos arcod,
álomrémület az, mivel vívod most harcod,
itt vagyok, s kezet nyújtok, az én hangom hallod,
simogat éjen át, s ha elhiszed, örökké akarni fogod.

Súlyt teszel vállamra, terhet lelkemre,
túl nagy erő ez, mit ölelek keblemre.
Érted teszem – mondod, pedig e tesztnek ereje
életem árát kéri majd, s elrepül vele.

Parázs tekintet, méla arcvarázs,
ez mind mit nyújt e kényszerakarás,
s mint az utolsó belterjes, őrült zuhanás,
megjön az est, s átver ez előadás,

mert színjáték ez egész tudom,
lehet, nem így igaz, de így gondolom,
s egy darabig talán még gondolhatom,
míg el nem jő hozzám halott családom.

A múlt az, amin rágódsz, miközben a jövő a tét,
Nem tudom, ezen érzésen, hogyan segíthetnék.
Eljött az idő, sötét van most, nyomasztó sötét,
jó éjt kellene kívánnom – de nem! Csak az „áldjon meg az ég”

Kiszáradt bőr és csonthalom vagyok, de egyvalamit bizton tudok,
magammal viszem gondolat képében utolsó boldog mosolyod,
hogy te tartasz-e valamit belőlem a te dolgod,
de ha eszméim viszed tovább, repíted s tanítod...

...hiába nem volt ez őrült lét, mert sötét lett most, nagyon sötét.

2 megjegyzés :