Cserebere



















Vérebet cserélt verébre.
A cserétől ő remélte,
takarékos volt,- megérte.
Kutyatápból sok kell, drága,
noha az eb meghálálja.
Ám ha éhes, sokat ugat,
bosszantja a szomszédokat.
A véreb tartása költséges,
fontos: legyen egészséges.
Oltatni, füröszteni kell,
sétáltatni este, reggel.
Kutyapiszkot összeszedni,
ha futni kezd, vele futni.
Ha rátámad idegenre,
rámehet az idegedre.
Ágyadba szeret feküdni,
hűsége kezd terhes lenni.
Ha elhagyod, megbüntetnek,
állatbarátok tüntetnek.
Kutyabarátok! Figyelem:
hozzátok szól az intelem.
Takarékosak legyetek,
kutyavásárt rendezzetek.
Fajtiszta eb – sok madárért.
Nem várok díjat a tanácsért.
A madárnak kevés mag kell,
olcsóbb a madáreledel.
Halkan csipog, nincs bolhája,
Vígan él egy kalitkába’.
Végy kanárit vagy papagájt,
Beszélj hozzá és daloljál!
Ha meguntad, kiereszted,
elrepül és újra csend lesz.
Nem lesztek rabja egymásnak,
mint a gazdi a kutyának
mint a kutya a gazdának,
de nem is lesztek barátok.
Dicsérjük a szabadságot!
Ne kövezzetek meg engem,
a kutyákat én szeretem.
Séta közben „beleléptem”,
e versbe öntöttem mérgem.
Amíg írtam egy fa alatt,
galamb a fejemre „pottyantott”.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése