Markovic Radmila: Sétautam



Amikor esti sétautam
a távolabbi szomszéd házánál vezet,
 eszembe jut a rég-volt életem.
Ragyogó ablakszemekről a napfény
arcomra szökkent, elvakított a kíváncsiság.
Az asszony vajon mit csinál? Ritkán látom,
csak a kislány kacagása üti meg fülem,
a férj valahol szobát fest, majd este jön meg.
Talán emlékeim képzelem? Amit ma látok,
az rettenetes. Az ablakkeretből fenyegetnek
a félig kidőlt téglahegyek, a fűrfalról tákolmány
lóg le mint a pallos a fejem felett, Damoklész
kardja sem veszélyesebb. Elhagyom a járdát.
A kocsiút talán biztos, az autó elsuhan mellettem.
Nem ez az egyetlen hasonló, vagy rosszabb ház
néz rám vészjóslóan, gúnyos kacajjal.
Hova tűnnek az utcámból az emberek?
Ha örökre elmentek, fejük felett a fű zöldell
Ha korgó gyomra elhajtja a fiatalokat  messze földre,
miért fenyegetik az itt maradókat a szellemek.


Kép:  Csirmaz Csilla Esti séta című alkotása


12 megjegyzés :

  1. Radmilla, ma jártam szülőfalum utcájában, és ez a kép fogadott. szépen megírtad, üdv. Hajnalka

    VálaszTörlés
  2. A múltra gondolván írod a búsító jelent, elszomorító látványát, kedves Mila. Felfedeztem egy számomra ismeretlen szót, gondoltam, hogy csak nem elírás, nem tűzfal akart volna lenn; a Google meg is nyugtatott, van olyan, hogy "fűrfal", lehet, hogy az oromzat megfelelője. (?) :-?

    VálaszTörlés
  3. Drága Hajnalka!
    Fájó szívvel olvasom, hogy nem csak az én falum nak ilyen szomorú a kinézete.
    Köszönöm jelened: Mila

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tibor! Több, mint szomorú. Katasztrofális.
    Szeretettel köszönöm szavaidat: Mila

    VálaszTörlés
  5. Kedves Tibor! Több, mint szomorú. Katasztrofális.
    Szeretettel köszönöm szavaidat: Mila

    VálaszTörlés
  6. Kedves Francis!
    Igen, jól sejtetted, a fűrfal az oromzat. Az anyám házának a fűrfalát úgy készítették el deszkából, hogy napsugár alakzata volt, a közepén a kör a napot szimbolizálta. Szép volt,s az egész azt jelentette, a lakóknak szép jó életet biztosítson a ház. Sajnos, ma már ilyent csak egyetlen egyet láttam pár évvel ezelőtt. Áll-e még, nem tudom.
    Köszönöm szavaidat.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mila,

    Nehéz lehetett ezt látni, az embert könnyen a földbe döngölheti lelkileg a látvány. De amíg élünk magunk köré építhetjük azt amit szeretnénk, és a mostot is nagyon érdemes megélni, odafigyelni minden kedves apróságra, legalábbis nekem ez az életbenmaradási politikám :) szeretettel gratulálok írásodhoz :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mila.

    A versed végigolvasván, egy mély sóhaj dőlt, ki belőlem.
    Poe szavai jutottak eszembe: Minden múlik, ez is elmúlt,
    nem örök a csoda sem...
    Lélekből fakadóan szép költemény.
    gyuri

    VálaszTörlés
  9. Noémi, kedves!

    Jó volna nem látni amit látunk, nem tudni amit tudunk, de az élet megy tovább.
    Köszönöm vigasztaló szavaidat.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  10. kedves Gyuri!

    Köszönöm számomra értékes szavaidat.

    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés