Egy bolond költő álma















Ónos, borongó testem karosszékben
pihent egy őszbe suhanó napszálltán.
Dohos, ódon versek ölelésében
kötetnek lapjai virultak sárgán.

Künn szürke súlyú fellegek álmai 
bágyadt fényű hullámokba fontak át. 
Árnyak avarba sugárzó táncai 
korok zamatába sodortak tovább.

Mígnem halk lelkem torpanva morajlott, 
és zúdult, mint vízesés – a döbbenet.
Felismerésnek kereke robajlott, 
a sajgó csodálat hamar ölbe vett. 

Ahogy faltam hangtalan – sorról-sorra 
egy különös költő lelki gyümölcsét, 
szíven náspángolt a tudat homloka:
éppen azt költöttem, mint ő régesrég!

Az alkonyat is más álarcot öltött:
lilás bársonyú ruhája szikrázva
kérdések ködzáporával öntözött
bele elmém zegzugos kamrájába.

Végül a hűs, bíbor, ködös kavargás
csöndesebb óceánokba torkollott.
Kihunyt, kifúlt a vadul gyúló parázs,
majd lelkemre az éj függönye omlott.

Mellékdal:
(Mit írtam, nem a való létből tör fel,
ez csupán csak egy bolond költő álma;
mióta felkelt, égként bűvöli el
a lelki sokaság ősi varázsa.)

2 megjegyzés :

  1. Látszik a verseden, hogy régóta foglalkozol költészettel, az ütemhangsúlyos forma, a szótagszám, a rímképlet mind erre utal. Azonban mégis azt mondanám Neked, hogy szabad versben talán most többet mutattál volna meg Önmagadból. ne vedd kritikának, mert a mű jó, csak lehetne sokkal több is...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm meglátásaidat, kedves Judit! :) Ha jól vettem ki szavaidból, hosszabb is lehetne versem? Semmi probléma, ha így érzed, de én akkor ennyit tudtam írni. :) Van egyébként szabad versem is.

    VálaszTörlés