Tóth Sarolta: Azért van...



azért van árnyék, mert süt a Nap,
azért van eső, hogy csírázzon a mag,
azért van sötét, hogy várjuk a fényt,
azért a bűn, hogy tiszteljük az erényt,
azért a köznap, hogy legyen ünnep,
azért a sok rossz, mert a jók tűnnek,
azért a barátság, hogy segítsen,
azért a szerelem, hogy repítsen,
azért a halál, hogy szeresd az életet,
azért a gyatra, hogy legyenek remekek,
azért a reklám, hogy vegyenek,
azért öregszel, hogy ne maradj gyerek,
azért a hit, hogy reménykedhess,
azért van öröm, hogy boldog lehess,
azért írtam ezt, hogy olvasd el versemet.


1 megjegyzés :

  1. Azt hiszem, értettem szándékodat, Sarolta, bár helyedben én nem mindenütt írnék ilyen oksági kapcsolatokat, de ez legyen az én gondolatom. Tény, hogy a szerelem repít, ha tényleg az! És az elmúlás gondolata is értékes létre ösztönöz. Nemrég tettem le a világhírű tudós, a mozgásában teljesen korlátozott Stephen Hawking önéletírását (Az én rövid történetem). Ebben írta, mire gondolt, amikor diagnosztizálták betegségét. "Ha meglegyint a közeli halál szele, akkor rájössz, hogy érdemes élni, és sok mindent meg akarsz még tenni az életben."

    VálaszTörlés