Markovic Radmila: Folyópartnál hazudtam



Szomjúság gyötört, vizet mégsem ihattam,
előttem egy krokodil úszkált gyorsan,
rám-rám nézett, száját kitátotta, majd
elmosolyodott, fordult egyet és csapkodott.

Megkérdeztem tőle, van-e három kívánsága,
kidüllesztette szemeit, tátva maradt a szája.
Alig tudta kidadogni nem csak három több is van,
 kigondolja mi az, amiből igazán haszna fakad .                              

Ne sokat gondolkodj, mert meggondolom
magam, és egy kívánságod sem teljesedik soha.
Első kívánságom, szólalt meg a krokodil,
ne vadásszanak rám puskával bőrömért.

Kívánságod teljesítve, hazudtam, hiszen
a gőgös emberi  tulajdonságokat ismerem.
Másodikra azt kérem, a kis krokodilok ne
féljenek soha az életben, akkor se ha
bomba robban a közelben, vagy a mederben.

Második kívánságodnak akadálya nincsen,
az emberek nem háborúznak már régen,
nem robban a bomba, nem lesz háború.
Ha elhiszed szavam, élhetsz, mint egy úr.

A harmadik kívánságom egyszerű
ha minden, amit kértem teljesül,
ihatsz a tiszta vízből, elmehetsz,
soha ne legyen belőled krokodil-eledel.

Puska dördül, bomba robban ott repültünk
mindketten a felhők fölött, vissza néznünk.
Hazug kutya vagy te, mondta a krokodil.
Nem haragudj, ember vagyok magam is.


4 megjegyzés :

  1. Képzelt beszélgetésedben az olvasónak rögtön beismerted, füllenteni vagy kénytelen, aztán a végén megerősítetted: ilyenek vagyunk, az életre fittyet hányók, a természettel nem törődők - egymást is gyilkolászó emberek. A heverésző krokodil képével ellentétes, hogy írom: bizony, szomorú ez, kedves Mila.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mila.
    Érdekes gondolat, érdemes elmorfondírozni az olvasottakon.
    Szeretettel.
    gyuri

    VálaszTörlés
  3. Kedves Francis!

    Köszönöm értékelésed. Ez volt a szándékom a verssel, amit Te híven megírtál nekem.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gyuri!

    Nagyon szépen köszönöm elismerésed.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés