Tomor Gábor: „Nyelvi” bolondságok



Mottó: Túl sok szóvivő kezdi azzal a mondandóját, hogy nem tud semmit hozzáfűzni a dologhoz… aztán egy óra alatt ezt be is bizonyítja. (William Phelps)

Előkelőék  

Ittas hölgy hevert az úttesten – olvastam egy tudósításban.
Nyilván épp ennyire természetes, ha vágóeszközzel vagy más alkalmatos szerszámmal urak intézik el egymás közti vitás ügyeiket.    


Tömören I.    

Jegyesség: előzetes önmegtartóztatás. Házasság: jogerős szabadságvesztés.
Két tételben, párkapcsolat – agglegény-szemmel.           
   

Rémes rímes             

Hiába védekezett bevált humorával az autós. 
Rímesen szólva: nem használt az önirónia, a rendőrnek büntetést kellett kirónia. 


Tisztánlátás

– Hogy vagytok a férjeddel?
– Beszélő viszonyban… Elbeszélünk egymás mellett.


Tömören II.

Egyszerűek vagy összetettek, előkelőt vagy mást mutatót, ilyenek vagy olyanok – szavaink az életből.
Redőnyös: árnyékolástechnikus. Közszolgálati nő: örömárus. Nemi szélhámos: spermahajder. Cseléd: háztartási tisztviselő.


Kampány

A mindent elborító propagandáról mondja az ellenzéki szóvivő: az ellenfél „fullba tolja a kretént”.
Ezúttal ugyan elsősorban nem a módszerrel kárhoztatott tartalom miatt borzongok (bár ez is hat), hanem a beszélő kifejezése ragad meg. Ami lám, létező nyelvi valóság, újmódi „nyelvjárás”! 
Az ember sírva nevet e jelzést hallván.


Közbiztonság

Általános tapasztalat: ha megszigorítják az ellenőrzést az utakon, mindig van fogás.
A szomszédék Julikája büszkén újságolja: őt napjában ötször is kontrollálják.


Illusztráció: az internetről



8 megjegyzés :

  1. Mindegyik tetetszik, de ez különösen: "– Hogy vagytok a férjeddel?
    – Beszélő viszonyban… Elbeszélünk egymás mellett."
    Üdv: Szabolcs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglehet, ez a viszonyulás, amit kiválasztottál, sok helyen létező magatartás... :) - Örültem véleményednek, kedves Tati! :d

      Törlés
  2. Remek összeállítás gondolataidból Gábor. Egyik jobb, mint a másik.
    Igazán jól szórakoztam olvasásúkor.
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így állt össze: volt, amin meglepődtem, másokat gyűjtöttem, és a magam módján leírtam, illetve amivel lehetett, vicceltem. - Köszönöm soraidat, Gyuri. :)

      Törlés
  3. Mottó: Túl sok szóvivő kezdi azzal a mondandóját, hogy nem tud semmit hozzáfűzni a dologhoz… aztán egy óra alatt ezt be is bizonyítja. (William Phelps) :).

    Szeretettel olvastalak, kedves Francis: Mila

    nagyszerű csokrot készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mindenféle más érdekességek mellett tele vagyunk az ilyesféle önellentmondásokkal is! (Csak győzzük megemészteni...) - Értékelem hozzászólásodat, kedves Mila. (o)

      Törlés
  4. Ismertem valakit akinek bejött a szöveg:
    “Fullba nyomta a kretént azt Oszkár bácsi nem gyütt...”
    Az baj h most mellette Lassie ilyenekre nem figyelmezteti. De mindegy ez már nem az Én dolgom.
    Ja.
    Kérdezgette mit akarok tőle? Gyerekek, túlsúly, toka, aranyér....
    Erre van egy klasszikus mentő mellény;
    “Elegem van a sok jóból...a menő helyekből, a menő kocsiból, a menő csajokból...
    Téged akarlak!”

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tetszett ez a klasszikus, nevettem egy jót. :>)

      Törlés