Tóth Sarolta: Mi lennél?



Mi lennél, ha növény lennél?
Vízre hajló fűzfa.
Mi lennél, ha állat lennél?
Zöld, levelibéka.
Mi lennél, ha tárgy lehetnél?
Képeskönyv gyereknek.
Mi lennél mint tulajdonság,
Mosoly embereknek.
Mi lennél, ha nap lehetnél?
Hétközép, csütörtök.
Mi lennél, ha ember lennél?
Jó miniszterelnök.
Mit teremtenél, mint isten?
Békés, jó világot.
Mit kérnél, mint kívánságot?
Szeretetet, boldogságot,
egészséget, vidámságot,
sok-sok hű barátot.
Mit foglalnál a versedbe?
Az egész világot.



4 megjegyzés :

  1. Jó kérdés ez, mert megmutat valamennyit (esetleg nagyon is sokat) a válaszadó személyiségéről. Mi az, amit ő szeret, amit másoknak is kíván; ezzel kifejezve: miként is jó élni. És említhet egy számára fontos vágyat is - mint most tetted - versben a világ, ha megjelenne. A magad világáról nem keveset árulkodtál, kedves Sarolta! :)

    VálaszTörlés
  2. Nem helyeslem,hogy kiadom magam, te ennél bölcsebb vagy - sokat jelentenek nekem üzeneteid. Volt egy kedves barátom a poet.hu oldalon /kezdetben oda küldtem be verseimet/ - Édes Emil volt a neve. Azonos városban éltünk, de soha nem találkoztunk,csak leveleztünk. Meghalt Parkinson kórban, akkor kiléptem az oldalról.Ő volt a BARÁT -ma is hiányzik, ő nem küldött el engem, szeretnék találkozni vele de nem hiszek benne, talán jobb is teljesen megsemmisülni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem reagáltam elég jól a versedre, Sarolta. Nyilván az alkotói szövegekben élettényeivel a szerző is benne van, de persze igyekszik ezen túlmenő értelemmel (igénnyel) fogalmazni. Ha jobban sikerül, jobb a műve is. Vagyis helytállóbb lett volna azt írnom: a magad világáról is árulkodtál soraidban. Hiszen békés, jó világra, szeretetre, barátokra a legtöbben vágyakozunk. :)

      Törlés
  3. Sajnos, kicsit úgy vagyok, mint Babits írta A lírikus epilogja című versében:
    "A mindenséget vágyom versbe venni,
    de magamnál még tovább nem jutottam"
    -talán egy kicsit mégis néhol sikerült -legalább remélem.
    Köszönöm üzeneteidet.

    VálaszTörlés