Bige Szabolcs: Vendéggel nem ismerkedünk



Kari barátom szólott, menjünk be a Nagyállomással szembeni cukrászdába. 
- Most nyitották meg! – biztatott.
Belépve lelkesen fedezett fel ismerősöket. Két leányt a terem közepén, egy kisasztalnál. Hozzájuk lépett és bemutatott nekik. Vihogva nyújtottak kezet, megmondták a nevüket, de nem értettem. Kari barátom intett a pincérlánynak és rendelt két kávét nekünk – a leányok előtt már ott álltak az üres kávés csészék.
- Hozzál négy bittert is citrommal, kérlek!
Mind a négyen rágyújtottunk, ameddig megérkezik a rendelés. A Carpa? füstszűrő nélküli cigaretta bodor füstje terjengett az asztalunk felett. 
Megjött az ital, a pincérlány ügyesen helyezte elibünk a csészéket, poharakat. Néztem szakavatott mozdulatait. Gúnyos pillantást vetett felém, amikor észre vette, hogy figyelem. Utána mentem a pulthoz és megkínáltam cigarettával.
- Munka közben nem cigizek!
Zsebre vágtam a visszautasítást, de tovább próbálkoztam.
- Megvárhatlak zárás után?
- Alapszabály, hogy vendéggel nem ismerkedünk! – jött a hideg zuhany.
Nem adtam fel, s így válaszoltam: - Zárórakor itt leszek!
A már megismert gúnyos pillantás volt a válasz.
Visszaültem a helyemre, de a füst csípte a szemem, a kávé nem ízlett, s a bittert soha nem is szerettem. Felálltam, s valami átlátszó hivatkozással otthagytam a nagy beszélgetésbe merült társaságot. Rám se hederítettek. Kifizettem a fogyasztást. Mind a négyünkét és megismételtem előbbi szavaimat, hogy zárórára visszajövök. A válasz is csak a már ismert pillantás volt.
Az a gúnyos-cinikus pillantása még most is ott csillog a szemeiben, pedig azóta már eltelt több mint tíz év, s közben három gyönyörű lányunk született. A Nagyállomással szembeni cukrászdában dolgozik ma is, csak most ő az üzletvezető.
Az alapszabály azonban továbbra is érvényben van – vendéggel nem ismerkedünk!


2 megjegyzés :

  1. Kissé váratlanul ért a "pedig" bevezetéssel odabiggyesztett végeredmény, ami azért jóval több, mint egy sztori végén a poén. Hiába na, aki tudta a megoldást az alapszabályban rögzített elvre, az megérdemli örömös sorsát! - Tetszett írásod, kedves Szabolcs. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a szavaidat, kedves Francis!
    Ez egy emlékfoszlány - olyan, mint egy marék homok, amivel a gyerek játszik a strandon. Ott marad a víz fenekén, miután aláhullott. A hullám ide-oda sodorja, de makacsul egy-egy szemcse ott marad.

    VálaszTörlés