Horváth Lívia: Ölelő lelkek





Szívem első látásra
páratlan cselekedett,
mikor elsőre láttalak,
már akkor szerettelek.

Összefontam érted,
didergő lelkem,
mint Napsugár az eget,
még riadt voltam, hogy visszafordulnék,
de már akkor megszerettelek,

Forgott, forgott a vitorla,
éreztem lennék valaki veled,
merészség, álmok magassága közt,
tekinteted simogat az égbolt felett.

Majd fáradt karokkal, könnyezve
csak összeroskadtam én,
Ó, mily szép az élet, de nem a múlt ölén!

Jöhetne hétszáz pokol is,
ezer mennyország,
s szülhetne átok jövőt nekünk.

De, ne mondja meg senki más azt,
hogy a szerelemmel mit teszünk.

2019.08.16.


Kép: saját magam



6 megjegyzés :

  1. Lám: ezt teszi a szerelem. Nem számít a múlt, jöjjön, aminek jönnie kell, lendít-repít az érzés, hogy van ez a szerelem. - Névtelen szerzőnk vállalhatná nevét is (ami csak lemaradt volna?), hiszen verse sokat mondóan fejezi ki: nagyon elszánt, nem hagy beleszólást senkinek.

    VálaszTörlés
  2. Francis, köszönöm. Valóban lemaradt, így javítottam. :)

    VálaszTörlés
  3. Különös szerelmes vers.
    Nekem azt sugallta: a szerelem csak magánügy, senkinek semmi köze hozzá!
    Minek kell akkor írni róla?

    VálaszTörlés
  4. Én inkább úgy gondolom, hogy "beledumálni" nem enged, viszont boldogságát megosztja az egész világgal. Hátha ez a jó meglátás... :)

    VálaszTörlés