M. Fehérvári Judit: Utazás Na'Conxipanba – Első lépések





 Megjelent a Helyőrségben. A kép  + Mocsár Zsófia Alexandra munkája, amit 16 évesen készített


 

lépteim színes

vásznakra száradnak

kezeim botot ragadnak

mikor az indulás ideje

nagyot hörög bensőmben

és lebukik a kőgalambok

alá megkeresni létem

egykori palettáit melyekből

kiperdülnek a színek

és gyermekkorom kaleidoszkópja

újra csodákat teremt bennem

 

rossz csípőimnek szárnyat festek

hosszú tollakat a madárnak

fényes grádicsokat az elmenőknek

és térképeket az érkezőknek

 

nyitogatom gyermekkorom

kapuját amit úgy szerettem

a fehér cicám ott szökött ki pedig

és hetekig gyászolt a lelkem

 

nem bontom többé vitorláim

a hajó meg sem rezdül bennem

csak zátonyokkal tele a tenger

és színeit a mélység torka elragadja

 

*

ma megállított egy fűszál

kékesfekete haját egyre csak fonta

és megkérdezte tőlem vele tartanék-e

Nakonxipánba a csodák dorombolását

hallgatni és rézsútos óriások dalait

lekottázni hirtelen meg sem lepődtem

olyan gyorsan akart vitorlát bontani

míg Itália nem vakfolt a térképen és nem

indul világot látni Beatrice hogy

a balsorsa soha ne engedje Dantéval

találkozni egy hídon ahol a karneváli menetben

akár egy szöcske messze szökken

 

*

a küszöbben minden összefolyik

a nakonxipáni léptek a középkorból

a még most pelyhedző reneszánszba

csavarodva surrannak mindig álruhában

a dalok a madárcsőrú cipő a csipkezsabó

a sok könnyű madárpehely szépségüktől

egyre csak hátrálok nem tudom zokogás

nélkül megfesteni az ajtó csodáját a

varázsló süvegét és önmagam a sárban

*

ma Lodovico vagyok Na’ Konxi pan hercege

mindenki ismer és fejet hajt előttem és

sóvárogva bámulnak mikor Beatrice belém karol

aranyló zöldes színű a táj én kivöröslök

belőle szívem hölgye hófehér galamb

és messze szállunk elhagyva a Vajkutya

utcát hol némán suhan utánunk Bam a

házmester szökni innen nem lehet immár

soha babonák kötnek a zarándokok fejébe

*

 

az anatómiám nem boncmestereknek terveztem

a Varázsló kertjében szenvedély ég hattyúi nyakad

kibontani nem engedik a köréje tekert gyöngyök

így szemeid íriszét föntről is látom és óhajtom

ajkaid érintését telített illatok szállnak jobbról

barna tónusú világom megosztom veled hű kedvesem

*

 

egyszer arra gondoltam hogy megmászom a tengert

hegyei nagy csatákra hívtak és

„Ma látom Lionardót és ma él Pauline.”

nagy tölcséres virágok borulnak elém ahogyan lágyan

ringok a parton és ujjgyakorlatokat végzek vízi orgonára

kaukázusi topázból rakom ki az utat és felkiáltok

Bucorkának a harangozónak a világítótoronyba

zúduljanak a színek égjenek a tüzek ha jön a Létra

és szökőárrá változom mert a Mulandóság én vagyok ma

*

 

Auréliát faggatom miért ölte meg magát

festem az árva arca fölé omló glória haját

a hullákkal foglalatoskodó szolga elillant közben

én pedig libabőrös leszek a nyárban ezzel a lánnyal

életében nem foglalkozott senki sem annyit

mint én most halálában és elrohanok onnan

ahol az örök modell sem hisz a feltámadásban

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése