Egy fényes napsugár



Ady Endre: Párisban járt az ősz című verse nyomán.


„Párisba tegnap beszökött az Ősz,
Szent Mihály útján suhant nesztelen,”
szemtől szembe néztünk farkasszemet,
mégis lágyan megérintette a kezem.

Vezetett volna szeptemberi szunnyadó fák alatt,
amelyek gyümölcsén majd a sárguló fű fázósan didereg,
 Ősznek távoli furulyája törte meg a megdermedt csendet,
bűnös Napsugár fényében táncolt, zengett az elkerülhetetlen.

Tegnap lopakodott, mosolygott rám a pajkos vég,
 Szent Mihály kardja átszelte az Ősz nyomát,ám
mindketten tudtuk: itt a november, december
mégis kaptam egy időre halasztást, pedig
eljön a nap, amikor ismét megérint az Ősz szele,
és én tudom csupán
utolsó utamra elkísér
egy fényes napsugár.

Markovic Radmila

5 megjegyzés :

  1. Kedves Mila, öröm olvasni ezt a versed, az utolsó szakasza főként a csúcs ! Gratulálok szeretettel, Hajnalka

    VálaszTörlés
  2. Azért ne siettesd azt a napot, kedves Mila...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, kedves Hajnalka az elismerésed.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tibor!
    Nem siettetem, dehogy. Ilyen elfogadható egészséggel még szeretnék sokáig élni :)

    VálaszTörlés
  5. Méltó folytatása, továbbgondolása Ady versének

    Én is megírtam ezt, de másik változatban
    nagyon tetszik

    VálaszTörlés