Kavicsok



A végtelen Idő örvényébe hullott
a Lét medrében csiszolódott kavicsok
már nem értik egymás szavát.
Elsötétült a létezés
nincs már fény,
csak hideg és sötét.
Már rég elvesztettük egymást
kihullottunk kezdetleges Édenünkből,
mit csak fél szívvel építettünk
s azt hittük,örökké tart.
Csak vagyunk egymás mellett
mint két kavics,
mit a Lét folyama
véletlenül egymás mellé sodort.
A gondolatok idegenül
siklanak el a másik mellett
s nincs válasz,ha kérdezek.
Mintha más nyelven szólanál
s szavamat te sem érted már.
Földhöz ragadt lényünk
nem tud a csodák földjére emelkedni,
mert hitünket régen elvesztettük.
Silány vágyak tárházává züllik a lélek,
ha nem hallhatja hangját a szépnek,
ha nem fürdetheti arcát tiszta fényben,
ha hite nem emeli a reményhez.
Megcsontosodott lelkünk mélyéről
ha kitekintünk,nem látunk mást,
csak a minket körülvevő kavicsok
süketen sodródó folyamát.
Add meg hát Uram
a teremtés örök-új csodáját,
hogy a Lét medrében sodródó kavicsok
újra értsék egymás szavát.

L. Horváth Zsuzsa


5 megjegyzés :

  1. Kavicsok


    Rejtőzködnöm nem lehet.
    Rejtőzködnöm nem lehet.
    Elmentem a kősziklához,
    hogy elrejtsem képemet.
    Szólt a szikla:
    soha el nem rejtelek!
    Ó, szólt a szikla:
    soha el nem rejtelek!
    Rejtőzködnöm nem lehet.
    Szólt a szikla: megindulok,
    eltiporlak, tágulj tőlem,
    megindulok, eltiporlak,
    tágulj tőlem, szólt a szikla.
    Rejtőzködnöm nem lehet.
    Elmentem a kősziklához,
    ráhullattam könnyemet.
    Szólt a szikla:
    én is égek, szenvedek!
    Ó, szólt a szikla:
    én is égek, szenvedek!
    Rejtőzködnöm nem lehet.
    Szólt a szikla: én is mennybe
    mennék, mint te, én is égek.
    Én is mennybe mennék, mint te,
    én is égek, szólt a szikla.
    Rejtőzködnöm nem lehet.

    /Weöres Sándor/

    Nem összehasonlításképpen, de mindegyik gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit, köszönöm a Kavicsokat! Weöres Sándornak ezt a versét nem ismertem.
    Megtisztelő, hogy olvastál.

    VálaszTörlés