Kőhalmi Levente: Huszonnégy

















Elfáradtam! Annyi arcot erőltettem magamra,
hogy joggal kérdezém tőled, ismersz-é magadra?
Ismersz-é rám, látod-é mi vagyok?
Látod-é, hogy kínok közt vergődöm?
Látod-é, hogy haldoklom, hogy halott vagyok?


Elkárhoztam! Annyi harcot hívtam már magamra,
hogy joggal érzem, amint félelmem átragad másokra.
Lehet, nem is ismernek, hisz én sem őket,
félnek, ha látnak, s éreznek borús felhőket.
Szólnék én! De megszólíthatom-é őket?


Elhagyattam! Újra, de mindezt már megszokhattam.
Így joggal kérdem: van-é esély még számunkra?
Hisz hiszem, hogy hontalan vagyok, de nem egyedül,
nem csak én érzem e félelmet legbelül,
s nem csak én tudom! Tudom, hogy mögöttem a halál ül!?


Itt maradtam! Hogy minek íly nyomorultan?
Hogy joggal kérdezhessem, miért ülünk megfagyottan?
Ha huszonnégy másodpercre rám érne a fény,
hogy éltessen örökké, s legyen még remény,
hogy hihessem, életem még mindig az enyém!

2 megjegyzés :

  1. Volt Neked egy 48-ad is, ha jól emlékszem... Orwel világát juttatod eszembe ezekkel a számokkal, noha lehet, így helyesek. Fájdalmas nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy két számmal jelölt versem, mint például a 47, a 24, a 72, igen erre jól emlékszel kedves Ditta!
      Újfent köszönöm, hogy van időd, s energiád soraimra.

      Törlés