Májusban



     Közeledett az a nap. Vagy csak én éreztem úgy, hogy akkor történnie kell valaminek… Valaminek, mely emlékezetes marad, valaminek, melyről szívesen mesélhetek majd az unokáimnak is, mely örökre beírja magát a történelembe.
     Izgatottan ébredtem azon a reggelen, és nagyon korán volt még.  Kinn a konyhában semmi változást nem észleltem.  A gőzölgő kávém most is ott várt az asztalon a kis gyékény alátéttel, és ott illatozott egy frissen szedett rózsaszál a vázában, a kedvenc vaníliaszínű vázámban. Bordó, bársony-szirmú rózsa, illatos, és csodálatos volt.
   Dániel ekkor lépett be. Frissen vasalt kék-fehér kockás ingjében, s kék nyakkendőjével úgy festett, mint aki nem is az ügyvédi irodába tart, hanem legalább egy Közgazdász-konferenciára.
    - Szofi! Nem kéne sietned? Hamarosan 8 óra, nehogy elkéss! – figyelmeztetett, és gyengéden megborzolta barna hajfürtjeimet.
    - Máris készen leszek! De ma ne várj meg, Kedves!  - s kékes-zöld szemébe nézve sejteni véltem a halvány mosolyt.
    - Ne? – kérdezett vissza, felhúzta zakóját, s egy intéssel elindult.
    A függöny mögül lestem utána. Nem árultam el, hogy mára szabadságot vettem ki, és nem 8 órára, de még 10 órára se megyek be dolgozni.  Helyette aktív pihenést javasoltam magamnak. Kozmetikus, ajándékvásárlás Dánielnek, és egy új ruhaköltemény megvétele az esti vacsorához.  … Vagy ki tudja, mit hoz az este?...   A délutáni kocogás után, egy relaxáló pezsgőfürdő, majd érkezik a fodrász, s ezzel széppé tettem a mai napot.
    Hiszen éppen tíz éve annak, hogy Dániellel azon a májusi napon örök hűséget fogadtunk.   A görög mintával ékesített karikagyűrűt  azóta is viselem. Mindenki csodálta a fehér tüllel díszített vaníliaszínű menyasszonyi ruhámat, s a hosszú fátylat egy gyermekpárocska vitte utánam. Egy öt éves kislányka, és egy hat éves fiúcska. A kerti partin, melyet a szüleim rendeztek, a pap csodálatos beszédet mondott.  A fehér kálacsokor ott virított a kezemben, mint a hűség és szerelem jelképe. Dániel almaszín ingéhez olajzöld öltönyt húzott, és a díszzsebkendő helyén ott díszelgett egy pompás fehér kálavirág. Vaníliaszínű nyakkendője illett a menyasszonyi ruhámhoz… Mint egy tündérmesében…

     - Vajon, Dániel huncut mosolya is erre utalt? – ábrándoztam a próbafülkében, miközben egy, már korábban kinézett ruhát próbálgattam. Barátnőm SMS-t írt, hogy egy rendkívüli értekezlet miatt ne várjak rá az Árkád előtt. Kicsit elszontyolodtam emiatt, de mikor láttam a tükörben, hogy az a ruha pompásan áll rajtam, elszállt a bánatom.
    - Mintha csak rád öntötték volna! – szinte hallottam barátnőm szavait. Miután kifizettem a ruhakölteményt a pénztárnál, barátnőm szaladt elém.
    - Kérlek, ne haragudj, de azt hittem, ide sem érek! – mosolygott Petra bágyadtan.   - Megvetted?
    - Igen – bólintottam.
    - Azt, amit együtt néztünk ki? – kérdezte már vidámabban, és belém karolt.
    - El fogod kápráztatni Dánielt!  Elfáradtam.  Mi lenne, ha elhalasztanánk a …
    - …És jöhet a kocogás! – vágtam szavába kacagva.  - Ez a nap már csak ilyen!
    Fél óra múlva együtt futottunk öt kört a közeli parkban.  Petra fülhallgatón zenét hallgatott, én pedig azon tűnődtem, Dániel merre lehet most. Kellemes fáradságot, bizsergést éreztem a tagjaimban, de tudtam, hogy a pezsgőfürdő feledteti mindezt.
    A gesztenye illatú mécsesekkel megvilágított fürdőszobában  halk zene szólt. Elnyújtóztattam a tagjaimat, s igyekeztem minden feszültséget felejteni. Addig pihenhetek, míg szól a zene.
    A hálószobában az éjjeliszekrényen egy aprócska sárga levélpapír várt. Ez Dániel írása. - De mikor tette ide?  Haza ért volna már? -  Körül néztem, de a lakás üres volt. Sietve bontottam ki a levélkét, melyben vacsora-meghívás állt. Pontban nyolc órakor vár a Pátria Hotel éttermében. Utóirat is volt: A gyerekek a Mamánál vannak. 
    - Te mindenre gondolsz, Drága! Ez nagyszerű! Van két bő órám, hogy elkészüljek – gondoltam, s kedvenc zenémet J. S.  Bachot kezdtem hallgatni, épp csak nem keringőztem örömömben.  A fodrászom ekkor csöngetett.  Hamarosan megújult frizurával bújhattam az új, zöld ruhakölteménybe és az arany cipellőmbe.  Igyekeztem, mert nagyon pontos akartam lenni.
     Az étteremben fess fiatalember várakozott vaníliaszínű öltönyben. Lenyűgözött a látvány.
    - Nem feledted, Édesem? – böktem ki végül.
    - Úgy ismersz? – szólt halkan.  - Gyönyörű vagy, Szofi! – és elcsuklott a hangja, mikor tüzes tekintetével rám nézett. Úgy éreztem, át kell ölelnem őt.

    Az ovális asztalt sárga terítővel és szalvétákkal díszítették, mint akkor tíz esztendeje. Középen fehér kálák álltak a sárga vázában.  Önkéntelenül számolni kezdtem a virágokat. Pont tíz szál volt.
    S ebbe a kompozícióba úgy illettünk bele, akár egy tündérmesébe…


10 megjegyzés :

  1. Nagyon tetszett ez a tündérmese! Mint keret is, s mint írás is!

    VálaszTörlés
  2. Szívből kívánom, hogy legyen alkalmad húsz, harminc, negyven szál fehér kálának örülni az évek múlásával. Szeretettel olvastalak kedves Anikó, gratulálok az írásodhoz!

    VálaszTörlés
  3. Csatlakoznék Évikéhez! Sok szál kálával ajándékozzon még meg az élet!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm, kedves szavaidat...
    Jó lenne, ha valóra válna...
    Any

    VálaszTörlés
  6. Anikó...

    Jó kis novella, meg tudtad képileg jeleníteni a történetet.
    Ott voltam, néztem, mint egy filmet.

    gyuri

    VálaszTörlés