Markovity Radmila: Párbeszéd önmagammal



Én: Dehogy Téged, magamat kérdezem. Miért szúrta talpam helyett annyi macskatüsök az életem.
Én2:  Ne vitatkozz, ne morogjál ha kell, ha nem, mást sem kímélt az égre meredő talpba fúródó tüskeerdő.
Én: Az nem nekem fájt, hanem másnak.
Én2: Add a hegyesi epres kertnek, ahol zacskóban terem a fene, minden hátadon cipelt terhedet. Arra kérd meg, ne úgy egye, mint az almát, biztos ami biztos, reszelje meg, mint a tormát.
Én: Neked aztán jó a memóriád, na meg a fantáziád. Gyermekkorunk átokversét
átok nélkül testre szabva reám húztad. Azt se feledd, öregségem ajtómban áll!
Én2: Ne huhogj itt mint a vészmadár. Öreg biz az országút, még sem nyivákol.
Emlékezz a tengerparton, milyen volt a kiemelkedő szikla éles „tüske”. Az bezzeg nem szúrta a lelkedet.
Én : Ott a boldogság ölelt reggeltől reggelig. Szimfóniát csobogott a tenger. Körkörös szikla üregén kandikált rám a világ. Távolból hóval borított hegycsúcs kacsingatott és mosolygott hozzá. A közelben apró sziklaháton egy sirály tollászkodott.
Én2 : Emlékszem, gomolygó felhők , a fehérek, a kék tengerrel elbűvöltek minket. Szebbek voltunk, mint a távoli havas sziklahát.
Én: Energia tele zsákkal. Huszonöt évvel ezelőtt átugrottam a templomtornyot oda meg aztán vissza. Most, kitekeredik a nyakam, ha a toronyórát kémlelem.
Én2: Ugyan már. Hunyd be a szemed, látni fogod a természet boltíves hídját.
Én: Úgy vonz az akarat, átmenni rajta még egyszer, látni a túlsó partokat.
Én2: Nem lesz nehéz, csak erőltesd meg magad.
Én: Nem vitatkozok tovább! Erőlködjön aki akar!
      Nem árultam el, de egy macskatüsök  belőlem a semmibe elporladt.



5 megjegyzés :

  1. Érdekes, különleges monológot hoztál, kedves Mila.

    VálaszTörlés
  2. Szellemesen s főleg eredményesen győzködted magad, kedves Mila! Szinte akarat sem kellett, s máris eltűnt, ami szúrta tested-lelked! Mert hát az sem volt akármilyen emlék: az a visszagondolás a boldogságos sziklahelyre-hegyre! :d

    VálaszTörlés
  3. Kedves Tibor!

    Köszönöm szép szav aidat.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  4. Kedves Francis!

    Köszönöm a tetszéskinyilvánásod.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mila!
    "Huszonöt évvel ezelőtt átugrottam a templomtornyot oda meg aztán vissza."
    és még a kő is lágy volt!
    Üdv: Szabolcs

    VálaszTörlés