Sima István: HA MÁR NEM LESZEK
























A májusi Nap ezer rügyet fakaszt.

Virágok illata bontja a tavaszt.

Lágy szellő bukdácsol, de amerre elhalad,

Egy kerti szék valahol üresen marad.

Mert én, én már nem leszek ott.

A Feneketlen tó partjánál egy anyuka megáll,

És megpihen míg gyermeke kavicsot dobál.

S a Bartók Béla úton csörömpölve jár,

A sárga villamos és valaki leszáll.

Csak én, én már nem leszek ott.

A pékségben is kisül majd a friss, meleg kenyér.

S a sarki közért ajtaján egy új vevő betér.

És állnak majd még akkor is az újságos előtt,

És megjönnek a lapok is úgy, mint azelőtt.

De én, én már nem leszek ott.

Felnőnek az unokák, és megnőnek a fák.

A Föld a maga útján forog majd tovább.

De lesz-e, aki emlékszik, hogy élt itt, s erre járt

„Valaki?” - vagy a feledés törli el nyomát,

Ha én, én már nem leszek?


0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése