Bátai Tibor: Szűzbeszéd






















Nem ezektől a gereznás palástoktól,
keresztbefektetett pallosoktól, glancolt
vasbordáktól, émelyítő füstölőktől,
láthatatlan csuklyáktól, nem ezektől a
kulcslyuk formájú szemektől, koponyához
simuló fülektől, bodorított apród-
frizuráktól, készséges csörgősipkáktól,
nem ezektől a lopakodó léptektől
termeimben, nem ettől a csalánból szőtt
ingétől az ármánynak, és nem ettől a
skarláttól, bakacsintól, tönktől meg fűrész-
portól, velük magam is (úgy-ahogy), tőlük
legkevésbé, csak ahogyan elterveztem,
lépésről lépésre, ám a falakon túl
uralkodnotok kell, hogy uralkodhassam,
Isten óvja összes királyait!

6 megjegyzés :

  1. Hinnye! Direkt bementem a Héttoronyba megnézni mind a 26 hozzászólásod, noha igen régen jártam ott, azaz éppen egy fél évnél is régebben...
    Nem lettem okosabb! Egy cseppet sem lettem az!
    Ellenben jól gondoltam, hogy politikai felhangú a versed, s mélyen elgondolkodtam rajta: az íve kitűnő, a címe még jobb, mert bárkinek a szűzbeszéde lehet, így aztán lehet absztrahálni vagy konkretizálni...
    Itt van egy kis zökkenő, ami számomra nem elég egyértelmű:

    'ám a falakon túl
    uralkodnotok kell, hogy uralkodhassam,
    Isten óvja összes királyait!'

    Kinek az összes királyait? Csak kellene ide egy alany vagy még egy sor a zárlat előtt, de lehet, csak én gondolom így...

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tibor, ahhoz a versedhez szeretnék pár szót írni, aminek a címe Szűzbeszéd, de nem tudom, hova kerül ez a hozzászólás.

    Versed elgondolkodtató. Lelki szüzességnek bemutatása tagadás formájában. Csattanója meg kitűnő.
    Szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ditta, ha minden falon túl lévő uralkodik, akkor mindenki (köz)király, tehát az "összes"-be tartozik, és mind az Istené (is).
    Köszönöm jelzésedet!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, kedves Éva.
    Köszönöm bejegyzésedet! :)

    VálaszTörlés