M. Fehérvári Judit: Két triptichon verse Puskás Katalin: Légörvényben című fotóival

















Triptichon szürkületben



Aki bújt aki nem megyek

és látom ahogyan a múlt

becsúszik a zugba a kettős

villanyoszlop közé ahol a 

hétfejű királylány huszonnégyfejű

sárkányokat eszik és hallom szívem

dobbanását mert lehet az ágyam alatt

lakó fehér egér most jön utánam hogy

felfaljon ha kimerészkedek nem jó

ez a játék hiszen én rettegek és sehol

egy kerítés ami megvédene mikor

kiölti rám kígyónyelvét a jelen


*

Aki bújt aki nem megyek

meglapulok akár a gyíkok a

kert végi moha alatt és hinni

akarom hogy nem esek el a harcban

mert rendíthetetlen vagyok tüdőm

hólyagos ösvényein a levegő most

nem kanyarog néma vagyok akár

a holtak a sírok alatt és elpityeredem

olyan szomorú ez a nap mikor temetőkre

és halálokra gondolok pedig csak 

játszunk de ez a bújócska nem 

pörgő csiga nem futhatok haza


*

Aki bújt aki nem megyek

olyan vékony vagyok hogy csúfolnak

miatta de cérnametélt testem a két

oszlop között gördül és tudom egy

darabig nem veszik észre hova rejtőztem

pedig gyanús lehetne ez az egyetlen

tárgy a füves-gazos zsákutcában és

hőssé avanzsálom magam csak lenne

már vége ennek a napnak a királylány

fogai már széttépték a tűzokádó testét

és jóllakottan szunyókál mellettem 

míg én már moccanni sem merek 



M. Fehérvári Judit







Triptichon sötétben



tovaringnak múltidéző

történések akár fáradt nők

csípői az élet terhei alatt

ragyogásuk megsebzik az évek

emlékeim vasra verve hályogos

szemű lassú zsoldosok


hullamerev relikviáim

lehúzzák az évek ami maradt

széthullott mondattöredékek

hallgatásba zárt remények

az irgalom megfáradt 

bójái között



*

testem már libenne egy pillanatba

át a kapun hol nincsenek 

fájdalomrózsák s  a pirosló

ízületeim lendülete megállhatna

akár egy végső pillanat

de nem engedi távozni a jelen


nehéz így élnem

azt hiszem halott a lelkem

és lassan követik sejtjeim

miközben lyukas cilinderből

bűvészként előhúzom az 

ég karimáját hintázni rajta verejtékes


*


aki bújt aki nem megyek

botom a könyököm alá tűröm

lehetne akár az ingem de pusztán

a csontjaim kárognak hatvan leszel

megéred nem éred megkaptad az 

élettől a kapufád azt vették el 


tőled mitől emberré lettél érzed

a repdesés szökellő ritmusát

szárnyaid nem bontod többé

helyed a síkban tűhegyni loccsanás

lelkedben holtak izzanak szüntelen

barkabánba ütközött a jelen


M. Fehérvári Judit



Debrecen, 2022. szeptember 22.






Next
This is the most recent post.
Régebbi bejegyzés

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése