Kőhalmi Levente: Iszonyat jött


Iszonyat-én jött! Mindenütt könnyek,
a pokol felé nyögök egy táncatört hölgynek
dalt, hogy lépje újra lépését, de mint megnyúzott tölgyek
túl sárga már burokban bőre ez eleven szülöttnek.

Iszonyat-fény jött! Megtépett, mint villám a fát,
látom, amint zöld lepel ellep egy halott anyát.
Halk hangon szólaltatom meg ez ősi orgonát,
nyöszörgve adja át éjemnek bánat-dallamát.

Iszonyat-tér jött! Üres, erős és húz,
mint sötétségben vérre vadászó éber hiúz,
áldozatként fénysugár alá fektet és lenyúz,
majd rámlel egy ősi talány, míly ostoba Andalúz!


Iszonyat-lét jött! Csillám hangon fülembe súgta,
miképpen lehettem oly vak s oly ostoba,
hogy születésemmel életterhet vetettem magamra,
eképp ítéltetve élők közt örök magányra.

Iszonyat-kép jött! Rám ordított vádlón,
hogy lépjek már át eme nyomorult váltón,
minek küszködök fetrengve a rideg padlón,
s minek, kinek írom még mindig fertelmes szövegnaplóm?

Iszonyat jött! Mosolygott, irtóztam mosolyát,
de félek, mert lehet, hogy megszerettem grimaszát,
mert szerelem szökkent szívemen át,
és esdekelve kérem e szerelem irgalmát.

2 megjegyzés :

  1. Valójában semmi okosat nem tudok hozzáírni... Különös világod van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már az is megtisztelő, hogy olvasod soraim és gondolsz velem!
      Köszönöm!

      Törlés