Kapolyi György: Az elvarázsolt királylány



Én vagyok az elvarázsolt királylány…Most gondolom rohadtul meg vagytok lepve, mert erre aztán nem számítottatok!
Ez persze engem nem hökkent meg, mert tudom, hogy másra nemigen vagytok alkalmasak.
Már maga a tény, hogy királylány vagyok, ettől eleve meg vagytok bénulva, gőzötök sincs, hogy ilyenkor hogy illik viselkednetek, a kocsmában sosem találkoztok magamfajtával, máshova meg nem jártok, talán még tüdőszűrésre, mert az ingyen van.
Ott meg beálltok a gépbe, meztelen mellkasotokat nekinyomják a képernyőnek, állatokat feltámasszák, - talán azért, hogy le ne essen. Aztán adj neki, ha még nem voltál beteg, majd ott összeszedsz valamit, amitől elvisz az ördög…
Általában sosem gondoltok végig semmit, aztán a végén még ti vagytok meglepődve.
Így szórakoztatjátok magatokat az utolsó pillanatig, aztán feltámadásig egy kukkot sem szóltok.
Remélem, tudtok követni, mert lejjebb nem tudok csúszni a szájbarágásban.
Na, szóval ott tartottam, hogy el vagyok varázsolva. Ne gondoljátok, hogy ez kellemes.
Ezt csak egy hülye élvezi, egy épelméjű főrendnek igen terhes.
Most itt állok a váram alatti tóban, mint fűzfa.
Hosszú ágaimat lógatva, leveleim ringanak a szélben, ami hosszú távon idegesít.
Ez a gonosz dög, aki elvarázsolt, még egy szellemfát is állított a parton, ami éjjel- nappal engem figyel, csak tudnám miért.
Netán elrohanok?
De még beszélgetni sem tudok vele, mert sok feje közül egyikben sincs ész, csak néznek, sosem alszanak, egyszerűen nem csinálnak semmit.
Levelei sincsenek, olyan ronda, hogy igyekszem másfelé nézni.
Rendszerint sóvárogva nézem a várkastélyomat, álmomban folyosóin sétálgatok és énekelgetek mindenféle blődségeket.
Aztán felébredek itt a tóban, és egy világ dől bennem össze.
Persze nektek erről halvány gőzötök sincs, honnan is lenne, a büdös életben nem fordultatok elő ilyen előkelő helyen.
Még abban sem reménykedhetem, hogy jön egy másik meséből egy királyfi, és megcsókol, amitől a varázs szertefoszlik, és megint minden a régi lesz.
Nincs az az idióta királyfi, akinek eszébe jutna egy fűzfát csókolgatni, ráadásul bele kéne gázolnia ebbe a rohadt vízbe, amiben szerintem még piócák is vannak.
Arról nem is beszélek, hogy fogalmam sincs, jelen állapotomban hol van a szám.
Már gondoltam rá, hogy köpködni kezdek, mert ahonnan kirepül belőlem a nyál, ott lehet ez idő szerint a szám, de mindig elfelejtem véghezvinni, a mutatványt.
Most bőven van időm végiggondolni a dolgaimat, és bátran kijelenthetem, hogy hiba volt megruháznom a boszorkányt, a saját seprűjét is eltörtem a hátán…
Így utólag elég kínos az ügy, vad dühömben nem gondoltam rá, hogy bosszút fog állni a verésért.
Most itt állhatok a vízben, és bámulhatom, mint meregeti a szellemfa üveges szemeit.
Hiába. Az emberrel minden megtörténhet, amire gondol, és amire nem.
Most itt ringatózhatok az alkonyati szélben, hallgatva monoton énekét, mindig ugyan azt, amitől- hosszú távon meg lehet őrülni.

 
Kép: Kapolyi György alkotása


15 megjegyzés :

  1. Biz, ez így van, az emberrel minden megtörténhet. A bosszúállók istene a leglehetetlenebb módon segíti híveit. Jogos a gondolat, hogy hiba volt a boszorkányt elpüfölni. Így nem maradt más, mint a monologizálás, a bámészkodók kiokítása, s a jóérzés, hogy – fűzfává varázsoltan ugyan, de – élvezheti hősnőd a szolidaritást; neki írták a zenei biztatást: (legalább) álmodj, királylány! - Élveztem írásodat, Gyuri! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor.

      A szolidaritásnak sokszor nagy ára van, mint itt látjuk is.
      De olyan helyzetbe hozta a királylányt a boszorka, hogy még azt sem tudja hol a szája.
      Kíméletlen
      egy boszorkány lehetett.

      Köszönöm látogatásodat.
      gyuri

      Törlés
  2. Kedves Gyuri,

    Jajj, ez nagyon tetszett, fülig ért a szám olvasás közben :)
    Gratula :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Noémi.

      Igazán örülök tetszésednek, köszönöm.
      gyuri

      Törlés
  3. Azért annyi esélye csak van, mint egy békának, Gyuri. :)
    Alighanem azért is vízbe kellene menni, és még rusnya is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tibor.

      Hát, annyi esélye gondolom van, mint egy békának.
      De ha ezt az esélyt végiggondoljuk, ezért biztos nem fogja senki irigyelni.

      Köszönöm látogatásodat.
      gyuri

      Törlés
  4. Tlyen az ember élete! ne szólj szám, nem fáj fejem. Másik szempontból viszont gondolatban várakat építünk önmagunknak, de helyette belesüllyedünk a sárba.
    Mondhatnám írásod prózaversnek, mert annyira gördülékeny, és tele van szimbólumokkal.
    Szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mila.

      Az ember, egy életet átviaskodik - önmagával. Fantáziál, képzeleg, hogy elterelje a figyelmét a szomorú tényről, hogy mindezt, sárban ácsorogva teszi.
      át, eléggé lehangoló...

      Köszönöm hozzászólásodat-
      Szeretettel.
      gyuri

      Törlés
  5. Megint a morbid humorod Gyuri, jól elszórakoztatott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ibolya.

      Köszönöm látogatásodat, örülök neki, ha elszórakoztattalak.
      gyuri

      Törlés
  6. A fűzfa szép! :-) A királylányok is általában... De, hogy a fenébe törte el az a királylány a boszorkány seprűjét, mégpedig éppen annak a hátán?! No, ez a megelőző történet, olyan nulladik típusú találkozás?!Kénytelen vagy lentebb csúszni a szájbarágásban! És még egy dolog: sokkal jobban meg tudod Te ezt írni! Bocs! :-)Ha ennyire tömörítesz, akkor maradjon végig az egy szál szerintem, de elképzelhető, hogy nincsen igazam, mert még nem varázsoltak el!

    VálaszTörlés
  7. A fűzfa szép! :-) A királylányok is általában... De, hogy a fenébe törte el az a királylány a boszorkány seprűjét, mégpedig éppen annak a hátán?! No, ez a megelőző történet, olyan nulladik típusú találkozás?!Kénytelen vagy lentebb csúszni a szájbarágásban! És még egy dolog: sokkal jobban meg tudod Te ezt írni! Bocs! :-)Ha ennyire tömörítesz, akkor maradjon végig az egy szál szerintem, de elképzelhető, hogy nincsen igazam, mert még nem varázsoltak el!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Ditta.

    Köszönöm, hogy olvastál.
    Tudod, nem tudni mikor jó, vagy gyenge valami. Mert.Például: Dr Balázs Tibor, az Accordia kiadó igazgatója (Írószövetségi tag) nekem írt egyik méltatásában: "Ne törődjön azzal, hogy mindenki értse. Aki nem érti, vessen magára."
    A seprű törés, kontra királylány részt azért csak érintem, mert a tényeken nem változtat. Elvarázsolták szerencsétlent, és amúgy ez egy komolytalan mese.
    Ennyit tudok mentségemre felhozni.

    Szeretettel.
    gyuri

    VálaszTörlés
  9. Roppantul tetszett a pórul járt, fűzfává vált királylány esete a boszival. Mi ebből a tanulság ? Előbb-utóbb a bántás, és durvaság elnyeri méltó jutalmát. :) Persze a boszi is megkapta a magáét, de mégis csak a hősnő járt rosszul. Ha béka lett volna, talán csak megcsókolta volna egy mesebeli királyfi, de a piócák miatt a fene se menne be utána a vízbe, még akkor sem, ha kiderülne, hol a szája.
    Szóval, jól szórakoztam írásodon. :)

    VálaszTörlés
  10. Semmi közöm az elvarázsolásodhoz,szóval én vagyok a boszorkány, de engem is elvarázsoltak, a korom az idővel karöltve tette. De, mint hajdani királylányból lett boszi, nem is remélhetem a királyfi csókját már, és te sem, mert, mint fűzfa elég ronda lehetsz, azzal hatalmas hajzuhataggal. Szóval a derekam még fáj, büntetésed ezért az lesz, hogy minden királyfi a szomszéd fűzfa alatt fog megpihenni ezentúl.
    Jól szórakoztam Gyuri.

    VálaszTörlés