Tomor Gábor: Bizonyságtól gyógyulásig



Mottó: „Semmi sem annyira elkerülhetetlen, mint az a hiba, amelynek eljött az ideje.”  (Arthur Block)


Bizonyság

Szórakoztató elektronikai választékát kínálja a diszkontáruház. Az első két helyen porszívót és vasalót ajánl.
Íme, biztos, amit eddig is sejtettem. Most már önök is elhiszik: az asszony (vagy a férfi!) valahányszor vasal és géppel port szív – kiválóan szórakozik!


Utcán

A kormányzat eredményeit a nép egy része kevesellte, ezért tüntető eljárást indított ellene.


Csak akarni kell

B. úrral beszélgettem minap.
– Fizetés emelése? Hát… – sóhajtotta, felfelé intve.
– Isten tudja? – kérdeztem, én is feltekintve.
Fejét rázta.
– Lejjebb? A Holdban?
– Lejjebb, lejjebb… – Hogyhogy nem értem, látszott a szemén. – Hát a vezetőségről beszélek. Ha akar, emel, ha nem akar, hát nem.
Egy világ omlott össze bennem. Ki gondolta volna, hogy béremeléshez elég csak akarni, pénzre szükség sincsen!


Gyógyulás

– Voltál orvosnál?
– Voltam. Azt javasolta, ha rám jön a dili, idegesít ez a jajvilág, számoljak tízig, s ha szükséges, nyugodtan folytassam.
– És jobban vagy?
– Hogyne. De a krucifixát, ne zavarj!!! Most tartok kétmillió-hatszázhatnál.


Híradás-emlék

Több kormányzattal ezelőtti vizsgálatról találtam kopottas feljegyzést. Az Állami Számvevőszék állapította meg egyebek közt: „Nem mindenütt bántak takarékosan a közpénzekkel.”
Nahát, hogy mik voltak egykoron! Emlékszem is, hogy meg voltam rökönyödve! 


Recept

A szerelem fogyaszt – állapították meg nagy tudományú szakértők.
A gyakorlat olykor meglepően gyorsan követi a kutatások eredményét.
– Ön túlsúlyos, uram – rémíti diagnózisával az orvos panaszokból ki nem fogyó páciensét. – Felírok önnek két hónap szakadatlan epedést.


A kép címe: Ígéret; Szigeti Tamás alkotása.


7 megjegyzés :

  1. Kedves Gábor.

    Ezek, az élet gyakorlat jellemzően kedves villanásai.
    És, hogy a szerelem fogyaszt? Hát, anyagilag egészen biztos.
    Aztán indulhat a számolás, csúnya hátrány, ha az áldozat analfabéta...
    A hibáknak meg biztosan eljön az ideje, ne is remélje senki, hogy megússza.
    Szellemes írás.
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm értékelésedet, kedves Gyuri! A "kedves" jelzőn meditáltam egy keveset, na nem azon, hogy neved előtt szerepeljen-e, hanem a véleményed első sorában írtat nézegettem. Hiszem ugyanis, hogy egyik-másik villanásom kárvallottjai valamilyen más jelzőt olykor szívesebben használnának. :) Persze, az is lehet, hogy ironikusan értve néha ezzel is megelégednek. Sőt, nincs kizárva, hogy te is pont így akartad, csak lemaradt a "kedves"-ről az idézőjel! :d

      Törlés
    2. Igazad van Gábor.
      Egy nagy idézőjel kívántatik a kedves szó köré.
      Mert a valóban kívánkozó szó, hogy úgy mondjam, nem publikus.
      gyuri

      Törlés
  2. Gábor, a számolás még mindig jobb, mint a xanax. Orvos hajlamos azonnal felírni a paciensnek, utána szegény gyötrődhet a leszokással. Az Állami Számvevőszékes is roppant tetszett, hiszen kishazánkban jellemző volt/van/lesz, egy kormányváltás után az előzőben hibát, felelősöket keresni. Egy idő után ez az eljárás unalmassá, sőt gusztustalanná válik. Ám, lehet, hogy bennem van csak a hiba, és másféle okulárét viselek, mint az "illetékesek" :)
    Azt pedig mindig lehet ám mondani, hogy nincs pénz, akkor is ha van. Mert tudjuk jól, mindig arra van idő, pénz, amire akarunk. :)
    Tetszett az elmélkedésed.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildi, a számolással csak az a baj, hogy olykor a végtelenségig kellene folytatni... Megnyugtatlak, te igencsak élesen mutató okulárét viselsz!
      Örültem véleményednek! (o)

      Törlés