Az élet igazságtalan







Még kezdő tanár koromban, mindjárt osztályfőnöki beosztást is kaptam. Egyre tiltakoztam: még nincs nagy tapasztalatom.
-Majd lesz-, mondta az igazgató.
-Nézd csak a vén kappant, de megbízik bennem- gondoltam magamban.
Behívott egy alkalommal az irodájába, amit mellékesen kínzóteremnek neveztünk suttyomban.
-Mi a fittyfene baja van velem?
-Összeszedtem az összes bátorságom, még kértem a kollégáktól is egy vagonra valót. Nem szívesen adtak, mert mindenkinek kellett a tartalék. Sose lehetett tudni, ki mikor kerül sorra.
 Nagy lélegzetet vettem, és irány: inni a fekete levest.
Beléptem, és néztem abba a ronda tekintetébe.
Le akartam ülni.
Ácsi! Ki engedte meg, hogy a fenekét kényelembe helyezze?
Olyan szép lettem, mint a pipacs.
-Hívatott.
-Igen.
-Miért?
-Igaz, hogy a nagyszünetben verekedés volt az osztályában? Szoktak máskor is verekedni?
Naná- gondoltam magamban-, de csak annyit mondta: Á, dehogy!
Most levonok a fizetéséből tíz százalékot, mert azt sem tudja, mi történik az osztályában!
-De, igazgató úr. Ez igazságtalanság! Nem látja? Terhes vagyok!
- Hadd szokja meg a gyerek is időben: az élet tele van igazságtalansággal.
-Most elmegy az osztályába, és megveszi annak a két gyereknek a pólóját is, akik letépték egymásról.
-Majdnem pityeregve mentem ki a vallatóból, azért az ajtót jól bevágtam magam után.
  Irány a tanterem.
Megálljatok betyár banda, most én leszek az inkvizítor, forrongtam, mint a kotlában a víz disznóvágáskor.
Beléptem a tanterembe. A gyerekek beszélgettek. Csoportokban álltak, vagy a padban ültek.
Mi bújt ezekbe az emberpalántákba? De lenyugodtak!
-Halljam csak? Milyen verekedés volt itt az osztályban? Osztályelnök, beszámolót kérek!
-Tanárnő, itt nem volt semmi verekedés! Ezt biztos az a hülye B osztály találta ki.!
-Elég! Hadd lássam, kinek szakadt a pólója!
Mindenki hallgatott, mint a sír, de én sem láttam szakadt pólót.
-Akkor tévedtem-, már megyek is.
Hallom még, amint hangosan mondják: bolond volt, akárki is találta ki. Szegény oszi! Bár neki sem árt meg egy kis : áprilisi!
A tanáriban mindenki vigyorgott, az igazgatóm meg rötyörészett.
Hadd tudja meg a gyerek a hasamban: az élet igazságtalan?! – mondtam.
Belőlem is kitört a nevetés.

 

2 megjegyzés :

  1. Véágül a helyedre kerültél ismét, s ez a fontos Mila! Az emlékeid meg csodaszépek!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm , drága Ditta.
    Szeretettel: Miléa

    VálaszTörlés