Sárkány Sándor: Nótázzunk - Vers, Bajnok Antal harmonikajátékára



Azoknak a szép időknek kívántam emléket állítani ezzel a videóval, amikor még kedves időtöltés volt nótázgatni, kis baráti társaságunkban. Ma már leginkább a mindennapok gondjait vitatjuk...

Nótázzunk!

Nótázzunk barátok!
Hisz bor mellé ez kell!
Engedjük a gyeplőt,
Félévente egyszer!

Jó szőlő vérével
Töltsd tele serlegünk!
Néhány kortyintástól
Jókedvre gerjedünk.

Hozzátok csak elő
A vén harmonikát!
Húzzuk most el újra
Cimboránk dalát!

Jól ismert nótánkat
Egyikünk rákezdi,
Felzárkózva hozzá,
Mindnyájunk énekli.

A jó harmonikából
Szívhez szól a dallam,
Hol harsogó hangon,
Hol érzéssel, halkan.

Korsónkból is lassan
Csappan már a jó bor,
Elménk mély ráncai
Simulnak a gondtól.

S néhány pillanat csak,
Könny szökik szemembe,
Apám bús nótája,
Hogy jutott eszembe?

Hogy talál rám újra
Ez a méla dallam?
Hogy lehet, hogy vén fülemmel
Most is újra halljam?

Elmentek a barátok,
Csendes már az éjjel,
Harmonikát tokba tettem,
Alszik a szekrényen.

Ágyban vagyok már magam is,
Éjfél van tán éppen,
Ez a kis dal, hogy kavart fel?
Már magam sem értem.

Sárkány Sándor / 2008. június 19.

3 megjegyzés :

  1. Szeretem ezt a keserédes hangulatot, s a harmonika szót is! Szép ez Sanyikám!

    VálaszTörlés
  2. És reményeink szerint még jó ideig leszel is! Jó érzés, hogy ennyire tetszik!
    Szeretettel: Sanyi

    VálaszTörlés