Kolumbán Jenő:Duett



Ez az igazi feltámadás !
Nyitja a szemét, és mosolyog.
Megvan a téli elszámolás,
rám nevet egy vén fa, itt vagyok.

Dobban rostjaiban az élet,
amit rejtett egy zord télen át,
reménydíszben életre ébred,
rajta tengernyi levél, virág.

Nem új a dísz, tavaly tavaszi.
Törzse lett gyűrűvel vastagabb.
Róla most madárdalt hallani,
elmúlást hagyott a hó alatt.

Nem vagyok én sem bokor, sem fa.
Bennem nincsen újjászületés.
Tél, ha életemet kívánja
nincs feltámadás, nincs ébredés.

Testem tavasszá lesz a fában,
élet marad, csak én tűnök el.
Nincs holnap, élnem kell a mában,
lehet végső tavasz énekel.


3 megjegyzés :

  1. Kedves Jenő.

    Igen szép verset írtál, egyetlen baja van, hogy igaz...
    gyuri

    VálaszTörlés
  2. Kedves Jenő,

    Szép vers lett, gratulálok.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Jenő!
    Lágy hangú, szinte melegséget öntő versedben az elmúlás gyönyörűséges bemutatása.
    Nagy elismerésem!
    Szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés