Markovic Radmila: Elmélkedek



Az utolsó parttalan folyóhoz értem,
pedig én a tenger  hullámaiba,
tükörsima felületébe még egyszer
a  megsemmisülés előtt
szeretném  arcomat belefúrni, sós illattól  életerőre
kapni, tenyeremben megőrizni,  de ködösek lettek a semmit sem
érő múltam eredményei, tévedései,  ám egyet
nem  csak a  múlt, a jövőtlen jelenem  sem semmisíthet meg:
van nekem két drága gyermekem,
bár lassú a járásom, lassú a felfogásom, de
elmélkedhetek még
mikor lettem én tenger rajongó, folyam kerülő,
pedig sokszor az árral úsztam, amikor fojtogatott a bűz,
már  azt sem tudom, mikor láttam
a tengerbe fürödni igyekvő Nap lassú lépteit.
Sok-sok emlék nyüzsög előttem, kapkodom tekintetem, mert
összeolvad minden, csak a szegénység lebeg a fejem felett.


8 megjegyzés :

  1. Kedves Mila,

    Borongós és szomorú verset írtál, ami a kilátástalanságról szól érzésem szerint, meg sok minden másról is, de ott van benne az a felülemelkedni tudást sejtető látvány a tengerről és a Napról. Nagyon szépen sikerült. Szeretettel gratulálok.
    Noémi

    VálaszTörlés
  2. Vannak, akik elfelé készülődésben bakancslistát készítenek, mások utolsó kívánságot fogalmaznak meg. A te fontos vágyad, kedves Mila, a tengerben megmártózás, hogy az még megadassék. Miért is? Talán éppen az, hogy mindig is úszni kellett az árral, és úgy érzed: a végtelenséget éreztető nagy víz téged ölelve minden fáradságodat, örömedet, bajaidat is megértően magába fogadja. :)

    VálaszTörlés
  3. Ezekben a sorokban már bele is fúrtad, kedves Mila --- olyan érzékletesen írtál róla.

    VálaszTörlés
  4. Drága Noémi!

    Elemző hozzászólásod örömmel olvastam. Köszönöm szépen.

    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  5. Kedves Francis!
    Mennyire átérezted a versem üzenetét, hangulatát.
    Köszönet érte.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  6. Kedves Tibor!

    Tőled ez a hozzászólás nagy elismerést jelent. Köszönöm szépen.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  7. Nem könnyű élni, de a rosszabb pillanatokban lehet a szép emlékekhez menekülni. :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Ildikó! Igazad van!
    Köszönöm, hogy nálam jártál: Mila

    VálaszTörlés