Tóth Sarolta: Akartam, kudarcot vallottam, Feladtam: Magamra maradtam.



Kell egy kecske, hogy mekegne,
meg földecske, hogy teremne.
Havonta negyvenhétezer
ha ez megvan, nem éhezel.

Kecskét fejni nekem nem megy,
nem ízlik a kecsketej sem.
Földemen csak gaz terem meg,
tököt, répát boltban veszek,
rezsit viszont nem fizetek.

Meguntam a csóró létet,
elmegyek képviselőnek.
Beutazom a világot,
luxushotelban megszállok.
Étlapokról válogatok,
búsás fizetést is kapok.

Ez lenne a gyöngyéletem,
de csak álmomban kergetem.
Van egy kecském, van földecském.
három éhes gyerekecském,
nekik néha enni adok,
Álmodozom, éhes vagyok.


4 megjegyzés :

  1. Szép hosszú című verset írtál az álmodozó, éhes reménykedőről. Értékeltem közéleti töltetét: érzékeltetted a csóró gondját, a képviselők gyöngyéletét. Valahogy így megy ez mostanság, kedves Sarolta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezúttal a való világból merítettem, minden szava erre utal

      köszönöm, hogy ezt megérezted

      Törlés
  2. Olyan, mint egy rigmus. S annak kiváló. Ellenben Sacikám drága, s cím hossza nekem egy kicsit sok! (f)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit
      bocsánatot kérek érte, nem szoktam ilyen hosszú címet írni,
      többé nem fordul elő, ígérem
      Saci

      Törlés