Kapolyi Noémi: Szomorka



Bizony, ahol sok az állat, ott sajnos előfordul, hogy elpusztul valamelyik.
Ezen a napon történt, hogy mire reggel mindenkit kiengedtünk, megitattunk és megetettünk, az egyik nyuszika elpusztult, és sajnos egyet pedig megtapostak a többiek.
Hiába nagy az ól, és jól elférnek benne, a nyúl könnyen megriadó állat, ilyenkor megugranak, körbe-körbe futnak, és bármelyikük összetapossa a társát, aki viszont a földre kerül, annak nincsen több esélye, mert onnantól, mintha nem is létezne, ráállnak, ráülnek, vagy épp’ ráfekszenek a többiek.
Bár mindez ismerős lehet, mert néha az emberek is ilyenek, még meg sem kell riadniuk hozzá.
A nyulak viszont gyönyörű jószágok, de a tudatukkal mintha csak félig lennének ezen a világon.
Mintha a másik felük valahol az örökkévalóságban kavarogna, ezért soha, vagy csak igen ritkán esik meg az, hogy valakinek a nyuszija úgy viselkedjen, mint egy cica.
Nem lehet igazán közeli kapcsolatot ilyen formán kialakítani velük, de azért a maguk módján ismernek, és kedvelnek is engem, hiszen etetem, itatom, simogatom őket, de sokszor beszélek is hozzájuk, nehogy megijedjenek, amikor odamegyek.
Ez a kis állat ugyan még életben volt, de nagyon rossz állapotban, nem is volt már tudatánál.
Dobozba törülközőt tettem, és ráfektettem szegényt.
Aztán pedig, mivel sok volt még a dolgom, rábíztam őt Molly kutyuskánkra.
Molly pici, okos,  szófogadó kutya, igazi kis Yorkshire terrier.
A vérében van az ölés, de a mi állatainkat nem bántja.
Azokon kívül amit csak tud, megfog és nem kegyelmez neki.
Mollykánknak igencsak nehezére esett a szófogadás, égő szemmel, és kilógó fogakkal őrizte a nyulat, de nem nyúlt hozzá, mert megkértem rá, és ő megértette mit akarok tőle.
Ha megmozdult a dobozban a kis állat, Molly szaladt hozzám, éppen ahol voltam, és ütötte a térdemet, hogy jöjjek gyorsan.
Siettem is, de minden alkalommal csak ugyanazt láttam, hogy bizony nagy a baj.
Molly őrizte szorgalmasan, alig egy pofácskányi távolságból le nem vette a nyúlról a tekintetét.
Épp’ a konyhában ültünk az asztalnál, a dobozkában még lélegzett a kis lény, a kutyuska pedig őrizte, ahogy órák óta egyfolytában.
Aztán egyszer csak sarkon fordult, és odajött hozzám.
Még odakaptam a tekintetem, és láttam ahogy kifújja utolsó lélegzetét.

Aztán gondolkodóba estem.
Honnan tudta ez a kicsi kutya, hogy ez lesz az utolsó lélegzet, és előtte egy pillanattal otthagyta őt?
Miféle érzéke lehet neki, ami nekünk ennyire nincsen?
Hiszen ő érezte, hogy távozni fog.
Mi pedig sokszor csak azt vesszük észre, amit az élet már ordítva mutogat, hogy itt van előtted, nem látod?!


9 megjegyzés :

  1. Kedves Noémi.
    többször is elolvastam. Igazán kedves, és megható történet, hát, szegény nyuszinak nem sikerült...
    De a kutya megérző ösztöneihez képest, egy ember, siket és vak.
    De azért igen sokra tartjuk magunkat !
    Érdemes elgondolkodni rajta.

    Igazán tetszett írásod.
    gyuri

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gyuri,

    Nagyon megörültem a megértő soraidnak, köszönöm :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Noémi, írásodban a segítőkészségről, s az állatok csodás, több szempontból az emberét is felülmúló érzőképességéről olvashattam. Tulajdonképpen az utóbbinak adóztál a Molly kutyusról is írván. Kérdéseket tettél fel, s eszembe juttattál egy másik írást, amelyet régebbi oldalunkon olvastam. Szerzőjének, Csanády Nórának a gondolatait egyszer el is mentettem, mert tetszett, ahogy kiállt az élet tisztelete (minden élőlény létének tisztelete) mellett. Éppen ez alapján kerestem és találtam meg írását a haldokló cicáról. Lényegi kérdéseket felvetve mutatja be, milyenek az emberek, vannak-e közöttük Valakik is? (E címen olvasható: http://lancolat.blogspot.hu/2014/12/sorsomra-hagyatva.html )

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gábor,

    Köszönöm az olvasást és a hozzászólásodat, sokszor szívbe markoló dolgok ezek, az embernek fáj és nem tud segíteni. Úgyhogy erőt gyűjtök, aztán elolvasom a történetet amit ajánlasz.

    VálaszTörlés
  5. Drága Noémi!
    Tanulhatnánk mi emberek az állatok hűségéről, szeretetéről.
    Gratulálok írásodhoz: Mila

    VálaszTörlés
  6. Kedves Noémi, nekünk is volt sok nyulacskánk, olyanok épp, ahogyan írod, a kutyàk okossága, érzékenysêge meg csodás. Tetszik, hajnalka

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mila,

    Nagyon köszönöm kedves soraidat :)

    Szeretettel: Noémi

    VálaszTörlés
  8. Kedves Hajnalka,

    Örülök, hogy tetszett a történet, köszönöm a hozzászólásodat :)

    VálaszTörlés
  9. Igazán szép, és megható történetet hoztál, nagyon tetszett.Volna nekünk, embereknek mit tanulni a kutyustól. :)
    Gábor által említett írásra én is emlékszem, valóban kiváló írás, érdemes újra olvasni.

    VálaszTörlés