Kolumbán Jenő: Életút



Botlásaimból a jövő épült.
Kerültem én a kiálló köveket
de ott teremtek mindig előttem.
Felrúgtam, a jövő belém lövetett.


A kövek nem véletlenül vannak -
mint a lelken elcsattanó pofonok...
A mindennel közös mindenségben
végzetem felé egyedül haladok.

Mindenki maga a sivatagban.
Kortynyi szerelem szeretet nem elég!
Világnyi simogatás kellene
de mintha az ördög bújt volna beléd,

félre söpröd az óvó kezeket.
Azt gondolod, hogy utat vágsz a sorsba,
egyedül indulsz, fegyvertelenül
eljutsz végül egy reménytelen korba.

Ahol te egy sötét szobor leszel
a vándor nem tudja kinek az emlék.
Nem megy közelebb  hogy megtekintsen.
Fél. Az a kőszobor ember volt nemrég.

2014.01.26.


6 megjegyzés :

  1. Kedves Jenő.

    Nagyszerű vers, tömör, és igaz.
    Gratulálok.
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Gyuri.
      Azt gondolom hogy versben a kevesebb sokszor több

      Törlés
    2. Köszönöm kedves Gyuri.
      Azt gondolom hogy versben a kevesebb sokszor több

      Törlés
  2. Senki megkínlódott életéről nem beszél a szobra. Amit éreztetsz soraidban: az ember hol akadályokat kerülve, hol utat törve küzdhet, s lám, újra csak itt áll, reménytelen korban. És meglehet, a vándor - mint lehetséges akadálytól - a szobortól is joggal fél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz az elemzésedre reagàlnom. Ha racionàlisan meg tudnàm fogalmazni akkor prózàba írom meg

      Törlés
  3. Dacolunk, próbálunk dacolni a rosszal, kisebb-nagyobb sikerrel, de küzdünk örökké. Sok keserűség mellett is mindig újra kezdjük. Tetszett a versed. :)

    VálaszTörlés