Riba Ildikó: Másféle töredék 2016



"Oly korban éltem én e földön,
mikor az ember úgy elaljasult,"
hogy az irigység mindent letarolt, az
önzetlenség köddé lett divattalanul,
a gazdag az éhezőt nem szánta meg.

"Oly korban éltem én e földön",
mikor a tudás hatalma elveszett,
a celeb, gondolatok nélküli műhős,
példát mutatott, és hitték sokan,
üres fejjel gazdagon élni így lehet.

"Oly korban éltem én e földön",
mikor a politika jót-rosszat
egyformán adott, családok tagjai
között dühödt vitára naponta adott
okot, a békesség messze bujdosott.

"Oly korban éltem én e földön",
mikor anyáknak fontosabb volt minden,
mint síró gyermeke, ha élni akart,
munkahely után kapart, minimálbérét
rezsi vitte, divatja használt ruha.

"Oly korban éltem én e földön",
mikor hallgatni bölcsebb volt a szónál,
vesztett munkahely ára segély, közmunka,
ha méltónak találnak rá, csekély bére
több, mint az odadobott alamizsna.


Radnóti Miklós Töredék című verse alapján
Kép: Goda Gábor: Laci (Marsall László)


15 megjegyzés :

  1. Újra és újra eljönnek azok a korszakok, amikor fájdalmak, sérelmek sorát írhatja versbe az ember, bizonyítja ezt a klasszikus sorok gyakori idézése. Töredékeddel, Ildi, a bajok miatti dühök, a különös pálfordulások, a szétszakítottság fájó voltára hívod fel a figyelmet. ;(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gábor, hogy így látod, kicsit tartottam tőle, hogy nem lesz-e szentségtörés ennek a versnek a megírása. Hiszen Radnóti versét mindenki ismeri, szereti, a költőt nem különben. Igyekeztem a mai, való életünk problémáit megírni, ami sokakat érinthet. :)

      Törlés
  2. Amint már īrtam , ez bizony a szomorū valósãg, amely nekûnk jutott. Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves, Hajnalka ! Bízzunk benne, hogy majd csak javul, változik ez a valóság is. :)

      Törlés
  3. Kedves Ildi.

    Remekül ráéreztél, a "Radnóti" szellemre,nagyon ügyesen ráépítkeztél a Radnótis lényegre.
    Ezt a munkádat, igen jónak érzem.
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyuri, nagyon örülök, hogy ez a véleményed. Igyekeztem az eredeti vers szótagszámát és ritmusát is tartani, mellette mai, valós tartalmat adni.

      Törlés
  4. Klassz a vers és nagyon aktuális.
    Jenő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Jenő ! Örülök a tetszésednek ! :)

      Törlés
  5. Klassz a vers és nagyon aktuális.
    Jenő

    VálaszTörlés
  6. Radnóti aktualizálva, a jelen problémáira fókuszálva. Jó lett! Nagyon tetszett, Üdv: Robi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Robi ! Örülök, hogy így látod, hogy sikerült a lényeges dolgokat megjelenítenem. :)

      Törlés
  7. Sajnos majdnem az egész világra szóló aktuális témát vetettél papírra.

    Szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Mila ! Igen sajnos ez talán világjelenség, nem csak nálunk élnek, és gondolkodnak így az emberek. :)

      Törlés
  8. Nagyon jól sikerült vers ez, Ildikó! :-) Maximálisan egyetértek az előttem szólókkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves Ditta ! Örülök,hogy itt vagy ! :)

      Törlés