Markovic Radmila: Szép arcú apám



Apám a magasba emelt,
könnye patakzott szótlanul,
és én semmit sem értettem
akkor, azon a bús hajnalon.

Tévelyegtem az ismeretlen világban
ahova sodort a háború szele,
ahol igazán anyai nagymamám szeretett,
anyám kereste a kenyeret, vigyázott rám,
és éjszaka titokban befelé zokogott,
hallottam gondolatát: “Gyere értünk! Nélküled
mi lesz velünk? Hiányzol neki, hiányzol nekem.”

Engem az utcán csúfoltak másságomért,
Fekete hajam a szőkékből kiviláglott,
mezítláb bújtam  a falusi út menti eperfa alá,
amíg fejem felett magasan zúgtak a bombázók,
dél felé szálltak, vitték a halált vastestükben,
városokra szórták, és öltek, öltek, öltek
öreget, fiatalt, nőket és gyerekeket.

Szép arcú apám rajongásig szerettem.
Szép arcú apám vártam, sírva kerestem.
Egy szép arcú apát ismeretlen katona név alatt
közös sírba temettek ezerkilencszáznegyvenötben.



10 megjegyzés :

  1. Őrzöd azt az arcot ma is, kedves Mila.

    VálaszTörlés
  2. Igen, kedves Tibor! Köszönöm jóságod: Mila

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mila...
    Ez egy életre szóló, kő nehéz kereszt. Nagyon szép megemlékezés, egy soha nem gyógyuló sebről a lelkedben.
    Ez, a lélek zenéje...
    gyuri

    VálaszTörlés
  4. Mi maradt a háborúba veszett édes szüléd után? Sírása, és szép arcvonásai, melyeket idáig is féltőn megőrizve, velük versedben is megidézed édesapád. Nagyon átérezhető sorokat írtál, kedves Mila!

    VálaszTörlés
  5. Kegyelettel, és verssel őrzöd, édesapás vonásait, s mennyi gyermek, feleség őrizte, őrzi most is a szeretett társ, apa emlékét. Legyen vége a népirtásnak...

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gyuri!

    Aki nem élte át a gyerekkori veszteséget, talán nem is tudja átérezni annak súlyát, csak az, akinek a lelke olyan, mint a legfinomabb membrán.
    Köszönettel és szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  7. Kedves Fransis!

    Ahogyan Gyurinak is írtam,jó érzéssel olvastam a te véleményed is, mert átérezted gyermekkorom legfájdalmasabb időszakát.
    Köszönöm.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  8. Drága Ildikó!

    Bár kívánságod e pillanatban teljesülne! Mindenhol háborúznak, nálunk is volt sajnos, és sok gyermek, anya, testvér és érző lélek szíve vérzett. A sebek nem gyógyulnak.
    Köszönöm, hogy így vélekedsz.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mila,

    Nagyon szép emléket állítottál szeretett édesapádnak és borzasztóan meghatott a versed.
    Köszönettel: Noémi

    VálaszTörlés
  10. Drága Noémi!

    Én köszönöm, hogy nálam jártál, és elismerő szavaidat.
    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés