Tóth Sarolta: Hibridnek lenni




Senkinek sok voltam,
valakinek – kevés.
Margón jártam egész életemben,
önérzetes-büszkén tetteimben.
Nem maradtam észrevétlen:
Egyesek utáltak,
mások rajongtak értem,
nem értem,
de tapasztaltam,
Magamat nem magasztaltam,
de le sem becsültem,
így kerültem
felemás helyzetbe,
gyűlöletbe és szeretetbe.
Apám tehetséges, művelt úr volt,
anyám műveletlen, szép, szegény,
e furcsa, felemás frigyből születtem én.
Nehéz volt margón járni,
génjeimmel bánni.
Kórra hajlamosítottak,
belőle betegségek sarjadtak.
Sokat szenvedtem,
már gyerekként betegeskedtem.
Nem kellett volna megszületnem.
Megöregedtem,
valakiből igazi senki lettem,
mint minden átlagember.
Vár a megváltó halál,
a margón járásnak vége már!
Egyenes út vezet a másvilágra,
megfizetem a révészt, 
úti poggyászom kész.



2 megjegyzés :

  1. Miért ne születtél volna meg, kedves Karolina?! Az élet szent és szentség - ezt azért már biztosan érezhetted... :d

    VálaszTörlés
  2. kedves Gábor!
    gaz, - ha visszanézek, - volt értelme az életemnek / tanári pályám, szerető családom /, de amikor az utak elágaztak, többször rosszul választottam, és nem tudom feledni. Ha apám nem hal meg, egészen más életem lett volna, anyámnak is. Sokat gondolok rá, de már csak fájni tud.

    VálaszTörlés