Mátay Melinda Mária: Hagyjatok!



Hagyjatok! Hagyjatok!
Elfogyott a szufla.
Sziporka szirmaim
szanaszét a koszba.

Lemerültem, 
elmerültem,
lábamat lógatni
létszükségletültem,

Mogorva magammal
morcolom magam.
Egy életszakasznak
bizony most vége van.

Bújok a vackomba, 
s vacc-vacc, vackolva 
Vackorra rímelek,
vacak vagyok –

Így érzem.
Valagam villantni
válságos valómban
nemigen érdekes.

Takaróm testembe
tűröm, tapasztom,
magamat nyúzom,
kedvem rohasztom:

semmi és senki vagyok
se jó, se tökéletes,
se semmilyen,
egy szóra se érdemes.

Érezted Te is
így néha?
Kuckómban kucorgó
lényem, a léha:

Rezzen és reszket,
kincsem már nincsen:
mit mutassak
még Nektek? 

Üres űr zűröz
itt belül, bennem,
majd szólok,
ha kihevertem!

Most hagyjatok!
Dübög a durci:
nemsoká úgyis
meghalok.

De csendül a csend,
rezdül a rend,
rendeződnek a dolgok,
idebent.

Lesz majd erőm
megint: míg élek,
hiszek, küzdök ,
s szeretve remélek.

Ne aggódjatok!
Alszom egy nagyot,
s a holnapnak jel-
entem:  jól vagyok!    


0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése