Kertész Éva: A szeretet születése

 





Azon tűnődöm jó ideje, mi is a szeretet? Honnan ered, miből táplálkozik, egyáltalán mi ő? Fogalom? Tulajdonképpen egy érzésre gondolok, és ebben az esetben fogalom. Láthatatlan, tapinthatatlan, ismeretlen, bár nem tettem érte semmit, bennem jött létre. Ám, amint azonnal meg szeretnék ölelni valakit, aki történetesen kiváltotta bennem, már érzelem. Méghozzá pozitív, amelynek mérete a legmagasabb fokozattól -, a rajongástól indulva, az egyszerű odafigyelésig érzékelhető. Ez a mindenképpen boldogító érzés -, mely történetesen az enyém, bennem született, független mindentől, és mindenkitől. Azaz mégsem, mert a tudatom máris tiltakozik, hogy őt kihagytam a megszületésből. Tehát a tudatomnak, ennek a szintén láthatatlan, érinthetetlen valamimnek, az elmémnek is van benne része, netalán megtudok általa valamit magamtól, magamról, másról, és máris bennem az érzés. Mint az újszülöttben, aki ugyan mit sem sejt a világról, mégis az első fájdalmas sírással azonnal odafordul, tapad ahhoz az asszonyhoz, aki az övé, aki a biztonságot jelenti számára. Nem a bábához, aki először érinti meg, sem az orvoshoz, aki alkalmasint nő, ő valami különös ösztöntől hajtva már érzi, ki az, akinek karjában megszűnik minden, ami itt kinn hideg, fájó, és elviselhetetlen, mert nála van, azaz ő maga a szeretet.

Nem történt semmi más az életemben, amely a fenti gondolatokat hívatott volt elindítani bennem, csupán annyi, hogy világra jött egy új lélek, akit az én unokám most ölelt először a karjába. Én pedig itt a „porban” cirógatom, ölelgetem ezt az új érzést, melyet a tudatom közölt velem. Sőt odaillesztem a többi szeretnivalóm közé, lévén több unokám, dédunokám, akiket ez az újabb nem rövidíthet meg, mert a szív, amely hihetően az érzelem központja, (vagy nem,) olyan képlékeny, úgy nyúlik, tágul, hogy mindenkit beölel, magába fogad, legyen az, gyermek, család, haza...

Most viszont mégis erről a 3 kg. - os kis valakiről beszélek, akiről csak tudom, hogy létezik, hogy egészséges, szépséges, és máris alszik. Még nem láttam, el sem tudom képzelni, milyen, de már az enyém. Mármint a szeretet, amelyet máris érzek iránta. Ez az én érzésem, kizárólag az enyém, és ez olyan különleges élmény, hogy máris felszaladt a vérnyomásom, és a cukrom.

Ülök ebben a kopott fotelban, amely lassan már az otthonom, és nem teszek semmi mást, mint mosolygok. Elégedett vagyok, és boldog. Most úgy érzem, hogy ma az élet  szép, és örömteli. Kilencven évem minden szeretetével fordulok a szép nevű Borka Sára felé, és kívánom neki az összes boldogságot, amit a sors embernek kioszthat.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése