Tomor Gábor: Mondják és mondják



Mottó: Ha nem figyelek oda, úgy fogok megöregedni, hogy elfelejtek felnőni előtte. (Graffiti)                                                                                                                                  



Hőn szeretés

Kánikula, azaz hő – hő – hő. Beszélgetés – kábító.
– Hogy van?
– Remekül.
– Ne mondja…
– Mondom én!
– Bővebben, ha kifejtené!
– Nos hát, nincs nálam boldogabb ember.
– Ez hogy lehet?
– Hallott arról, hogy mi adja a legtöbbet, a legnagyobb szenvedélyt az embernek? Hát a beteljesületlen szerelem.
– Na és?
– Na és, na és. El tudja képzelni, nekem hány van ilyen?


Elviselhetetlen        

– Elképesztő! – panaszkodik Monori, a szomszédja felé intve. – Ez egész nap így nyüzsög, tüsténkedik. – Majd fancsali képpel hozzáteszi:
– A legrosszabb, hogy ezt nekem kell kevés pénzért elviselni.


Ez is eredmény
Demonstráció, bármiért. Egy elképzelt tájékoztatás, az akción túl:
– Megtiszteltetésnek vette, hogy láthatta magukat, a miniszter úr.


Minek sietni?

Cím a lapban: „Mi lesz itt egy-két év múlva?!”
– Az én gondom, hogyan élem túl a holnapot – dörmögi valaki.
– De ’szen a mai napnak sincs még vége – veti társa ellene.
Borízű hang korholóan:
– Ne már, hogy ennyire előre tervezzetek!


Érzékeny alkat

– Hazudok, csalok, rabolok, gazemberség – tudom én is. De hogy ezt mind a szemembe mondják… Hát, nagyon rosszul esik…


Szomorúság

Politológus-filozófus házaspár válni készül. Egyikük sokadszor jegyzi meg:
– Ó, én szerencsétlen! Rád pazaroltam a legszebb érveimet…



Közkívánság

Hővel kezdtem, legyen stílszerű a zárás.
Jól emlékszem, egyszer mennyire megviselte kedvelt hetilapunk munkatársát a forró nyár. Olyannyira, hogy ennek hangot is adott. Egyik cikke indításaként felsóhajtott – valljuk be, férfitársak, szívünkből szólt: – Jól esne most egy jó hideg nő!




A kép címe: Ökörkoponya; Georgia O’Keeffe festménye


8 megjegyzés :

  1. Gábor.
    Egy beteljesült szerelmet, idővel, akár el is lehet felejteni. De egy beteljesületlen, folyton visszajár, és fájogatni is tud.
    Olyan, mint egy meztelen nő. Nincs mit tenni vele, ez van, ez tény, és kész. De egy alig felöltözött nő látványa, engedi a szemlélő fantáziáját érvényesülni, halkan cincogni kezdenek rőzsedalok, és "Mostan színes tintákról álmodom."
    A kiszínezett valóság, a gyönyör melegágya.
    És adott esetben egy "jó hideg nő", igazi élmény...
    Az egész írásod szellemes, frappáns, és felettébb sikerült.
    Tetszett.
    gyuri

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy így gondolod, Gyuri. Meg aztán remélem, esetünkben mindenki jó értelemben veszi a női hidegséget... :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gábor,

    Micsoda ötletek :) nagyon jókat derülhettem. Köszönöm :)
    Noémi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, Noémi, ebben a hervasztó, nagy melegben jól jöhet egy kis lazítás... :)

      Törlés
  4. Roppant szórakoztató az írásod, és stílszerű is, mármint a hőség tekintetében. Ez a hideg nő zseniális... :D Amúgy az Érzékeny alkat a kedvencem a mai csokorban. :) Persze az Elviselhetetlen is tetszik, és roppant életszagú. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen az ember, érzékeny mindenfélére, csak ki erre, ki arra. A kedvencnek választott részlettel bizonyítod: fel tudod ismerni a "hamiskás" érzékenykedőket! - Örültem soraidnak, Ildi! :)

      Törlés
  5. nekem felfrissülést jelentett a humoros iróniád.
    Szívvel és szeretettel gratulálok: Mila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már nem írtam hiába, kedves Mila! :)
      Köszönöm hozzászólásodat!

      Törlés