Marusa Mirtill: Bosszúságból



A bosszúság néma hangja hahotázik,
A kegyetlenség, a jó kedvből vacsorázik.
Szavaid, égetve perzselik érzelmeim gyepét,
A mámorosság keresi szereteted kegyét.
A térképen nem jelzik, merre menjek..
Hogy arcodra egy halovány mosolyt csenjek.

Téged, kicselez a perverzió. Megéget a kéj. Mindent azonnal??!
Lelked kertjében most virágzik a margaréta. Az kell Nekem. Csak onnan!

Kellemességgel teli korrupció vonszol..
Mennyei, igéző tekintetem felkoncol.
Minek a beteg kaján vigyor arcodon?!
Összeér a hát. Tűz és víz. Harcolok!
Veszettséged megmérgez, belőled kell még!!
Ajkadon felserken a vér, megízlelem.. Ennék!

Függőd lettem. Szenvedélyem vagy. Kellesz.
Tűzbe hozol, remélem, ez nem csak egy csel lesz.
Emberi-mennyei, az Istenek bódítója,
Te lehetsz -e Világon, Miri szívnek hódítója.

Ezt a csodás érzést kerestem életemben.
Megtaláltam, most már nem élek félelemben.
Teregeted érzelmeid, mi szem-szájnak ingere,
Add át magad az érzésnek, ne maradjon a kín-ere.

A végtelen szőnyegén talpam simogatja az eső,
Együtt csurom vizesen, szalad a lét, mi jól eső.




Mélykút -Liget, 2016. május 28.


18 megjegyzés :

  1. Kedves Mirtill.

    A "Mély benyomásos vízió" című munkád kommentjeiben olvastam Gábornak írt soraidat: "Majd megszokod az újító gondolatmenetemet.
    Hidd el, élvezni fogod"....... Hát, meglátjuk...
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves György!

      Mint "író" nyilván tisztában van a helyesírási szabályokkal és pusztán véletlen, hogy a megszólítás végére vessző vagy felkiáltójel helyére pontot rakott. Persze egy levélben lehet ilyet, de ha az ember ír egy verset(ami úgy gondolom elég kötetlen) abban köteles betartani az általános helyesírási szabályokat..
      Ha pedig a művel van problémája, fejtse ki bővebben, hogy mi szúrja a szemét egy kezdő író verseiben. A vershez fűzött hozzászólásaiban én egyértelműen a szerzőre irányuló negatív kritikát látom, nem pedig a versre irányulót.
      Véleményem szerint Miri is tisztában van a szabályokkal, de jelezte is, hogy nem feltétlenül tarja be. Szerinte így jön ki a lépés. Szerintem a költészet pont erről szól. Merjünk szabadok lenni! Ha önnek vagy bárki másnak ezzel problémája van, akkor legalább a hozzászólásban tartsák be a helyesírást.
      Nekem nagyon tetszenek Miri írásai, tudok azonosulni a gondolataival. Gratulálok az eddig elért eredményeihez és publikálásaihoz. (h)
      Hasonló és még nagyobb sikereket kívánok a továbbiakban! (o)

      Tisztelettel
      Péter

      Törlés
    2. (h) Végre valaki, aki látja, mit is szeretnék kifejezni! :)
      Köszönöm szépen!!!

      Törlés
  2. Verseddel bizonyítod, kedves Mirtill, hogy a honi erotikus líra csapatát kívánod erősíteni. :) Nem bocsátkozom részletekbe menő fejtegetésbe, az utómunkára kérnélek megint. Csak két példát említek: a "csuromvizesen" és a "jóleső" így, egybeírva jó. :-d

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Nos.. Ez a kettő ilyen "erotikus" versem van!:)
      Egyébként, látok itt nem egy utómunkára szoruló, ömlesztett, szóhalmazt :) Nem emelnék ki itt senkit. Plusz, imádom a kritikát, úgyhogy, csak nyugodtan! :D

      Törlés
    3. Köszönöm az információt, kedves Mirtill; természetesen nem gondoltam, hogy csupán ilyen témájú-stílusú verseket írsz! :)
      Ami az utómunkára való hivatkozásodat illeti, logikusnak mondható, de a helyzetet nem ismerő megjegyzés. Itteni új szerzőként nem is lehetsz jártas e dologban; ez nem a tanítványi láncolat oldal, ahol a kölcsönös észrevételezésre mint alapelvre hivatkozhattak a tagok, kritikusok. (Sajnos, ez ott sem váltott ki teljes egyetértést, s az a portál többszöri változás után, szintén sajnálatosan, már célja szerint sem tölti be eredeti rendeltetését.) Itt, az Allegórián természetesen ugyancsak lehet véleményezni, de a megjegyzéseket (érthetően) itt sem egyformán fogadják a tagok, finoman szólva olykor megsértődnek. A javító szándékú emberek ezt követően e szerzőknél nem tesznek további javaslatot. (Hiábavalóan minek is tennének?) – Én sem mondok neveket.
      Viszont az többünk szerint követett elgondolás, hogy akiben többet látnak, akitől többet is várnak – s igényli is –, annak próbálnak segíteni. Ugyanígy értsd: ha örülsz is a bírálatnak, de nem változtatsz (amihez persze jogod van), akkor a második-harmadik hasonló ajánlás után nem részesülhetsz további ismétlésben (a szóban forgó módosítást én sem ajánlom újból). És így bizony, vékonyodik a vélemény, s előbb-utóbb egy „ühüm”-jellegű reagálás lesz belőle. b-(

      Törlés
    4. :) Köszönöm szépen!!! Tényleg!!

      Egyébként itt is körbenézhetsz :

      https://www.facebook.com/margareta0/

      várom észrevételeidet! :)

      Törlés
  3. Imádom olvasni soraitokat. Zene füleimnek :) :d

    VálaszTörlés
  4. Mirtill...
    Zene füleidneeek???
    Hahaha!!!
    El tudom képzelni !
    gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyuri..
      Miért olyan nagy baj, ha érdekel az észrevétel és a kritika, melyből meríthetek a fejlődés érdekében?! Komolyan nem értem a negatív hozzám való állásodat!
      Nem hiszem, hogy megbántottalak volna..
      Nem ismersz, így ne alkoss kérlek rólam sötét vásznú képet! Köszönöm!

      Törlés
    2. Kedves Mirtill.

      Valamit, Te, és Kiss Péter, nagyon félreértettetek.
      Én, sem pozitív, sem negatív értelemben, NEM szóltam hozzá versedhez.
      Én, a krakéler, "lekezelő", Gábornak küldött válaszodat céloztam, aki, mint kritikus, író és festő, sok éves gyakorlattal bíró, és igen jó indulatú ember.
      Én, eleve prózás lévén, nem foglalkozom verselemzéssel, annyira nem is érdekel.
      Azzal, Hogy Kiss írótárs, lovagol valami vessző vagy pont hibán, erre nincs válaszom, lévén nem iskolai helyesírási versenyről van szó, egészen másról...
      Nem kell olyasmit mellre szívni, ami nincs. Sosem támadtalak, nincs is szándékomban.
      Írsz amit akarsz, és ahogy akarod. Remélem hihető, hogy nekem teljesen mindegy.
      Én levelemben, pusztán téged idézve, említettem, hogy Gábor vajh, meg fogja é szokni, amit jósoltál neki.
      Ennyi, nem történt több.
      gyuri

      Törlés
  5. Kedves (?) Mirtill !

    Az Allegória oldalra kerülni, nem érdem. A hozzánk írást beküldőknek mindig adunk lehetőséget a megjelenésre, ezért hát felesleges az eufória...

    Alkotótársainknak adott válaszaid enyhén szólva is arrogánsak, jelentős ön(túl)értékelésről tesznek tanúbizonyságot.
    Nem először látok, tapasztalok saját vers hasonló megítélést, mint amit ön itt tanúsít, s viselkedik úgy, mint egy tíz éves, aki értelmes érv helyett csak vagdalkozni képes. Ajánlom -ha az irodalmi tanulmányaiból kimaradt-, tanulmányozza az elfogadott versírási szabályokat, az írás módjának, versek fajtájának lehetséges formáit. Ugyanis megjegyzésével csupán a tájékozatlanságát árulta el.

    Megjegyzem, illene ez oldal emberi normáit betartani, és a jó szándékkal véleményt írókat nem így "kiosztani". A fiatalság múló állapot (a 22 éve is az, ha szerencsés, szintén lehet idős, mint mi), akiknek a teljes tiszteletlenség stílusában írt nagyszülői lehetnének önnek, így ha mást nem, a korukat is illene tisztelni.
    Tettek le mindketten, Gyuri is, a mai kortárs művészet asztalára, ami miatt mindenképpen más stílus illetné őket.

    Végezetül, ha nem képes, és nem akarja tiszteletben tartani az oldalon jelenlévő alkotókat, úgy közlöm, nem kell ezen itt jelen lennie, senki nem fogja sem tartóztatni, sem hiányolni. Nem ön lenne sem az első, sem az utolsó, akik távoznak.
    Üdvözlettel:
    Riba Ildikó

    VálaszTörlés
  6. Kedves (?) Ildikó!

    Nem voltam sem tiszteletlen, sem arrogáns! :)
    Úgy hiszem én sem bíráltam senkit, így hasonlóan sem kellene "eljárni", illetve véleményezni!

    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mirtill! Na, ne. Eddig nem szóltam hozzá a járulékosan kitört vitához, most is csak röviden szeretnék. (Jómagam a versek kapcsán elmondtam, amit tudtam.) Rendben, nem voltál tiszteletlen, sem arrogáns, nem érzékeltél ilyet. Viszont azt mondhatom, hogy nem értettél meg (és rajongód sem) egy-két hozzászólást. Gyuri a magyarázó válaszában egyértelműen fogalmazott. Az oldalon szoktunk beszélgetni, így ő is kifejezte tamáskodását, hogy történetesen én miként fogadom, megszokom-e "újdonságaidat". (Erről általánosságban fentebb írtam pár sorban.) Később mintegy kacagva évődött, hogy el tudja képzelni a kritikus véleményeket kapó szerző "zenei élményét". Na, erre jöttek megtámadtatás ürügyén a "nem lehet hagyni"-feleletek.
      Nem érvelek azzal, amit nem tudhattál, hogy mi idősebben látjuk a dolgokat, s bizony van fogalmunk arról: a bíráló megjegyzések többnyire nem igazán esnek jól, még ha várakozással fogadják is őket. Akár hangot is adhatunk a kételyeknek, gondoljuk nagy merészen. Nem érvelek azzal sem, hogy talán az elfajuló közélet hatása érződik, mert ott, ha valamilyen nem-tetsző jelző, kifejezés hangzik el, akkor ellenfelet, sőt ellenséget, akár "hazaárulót" is kiáltanak. Mert bántják az Illetőt.
      Csak egy ellentmondás feloldását kérném tőled: hogyan lehet, hogy amikor te könnyedén, vidáman jelentkezel be írásoddal az oldalra, teli szabadságvággyal, akkor mások megjegyzéseit megsértődve, "személyes megtámadtatásként" tekinted? Negatív hozzád állásnak, mint fentebb írod? Nem gondolod mégis, hogy kicsit különös ez a korlátozni akaró egyoldalúság?

      Törlés
  7. Önkritikát, kérem! Önkritikát!!


    A kis „poétát“ veszik poénra, mert ők nagyok!
    Száll a füst, gomolyog a térben: Ő is úgy ragyog.
    Minden szónak, mint a Mirinek is, megvan az értéke!
    A lefaragás, úgy a finomítás is kell, a kellő mértékhez!


    A szobor nem csak terem. Ő is egy kőtömb volt..
    Formálta az év, vagy a mester: rajta sem esett folt.

    Nem vagyok én egy senki! Sem költő!
    Ahhoz kellene, ezer meg egy emberöltő!!

    A kritikát, mit kapok, megeszem reggelire és ebédre:
    Vacsorára ebből merítek s ebből kenek a kenyérre!!

    Köszönöm! :)

    Marusa Mirtill Mélykút, 2016. június 29.

    VálaszTörlés
  8. Ugyan a feloldás elmaradt, csak valaki nagyokról írtál tegnap keltezett versedben; nem tudom, kik ők, bár forog a fejem rendesen, de mindegy is...
    Jó étvágyat kívánok a kritikás kenyereidhez! =p~

    VálaszTörlés